Az UZ TU2 098 Ifjúság és Ungvár-Vadaskert között az Ung folyó partján
Az ungvári volt a sok szovjet gyermekvasút közül a legrövidebb, mindössze 1,1 km hosszú. 1947-ben nyílt meg, kiindulópontja a hajdani zsinagóga (ma Filharmónia) épülete melletti Sztálin megálló volt, végállomása pedig az Uzsoki-hágóra vezető vasútvonal Ungvár-Vadaskert megállója melletti Park állomás. Később a nagyvasút nyomvonalát az Ung másik partján korrigálták, így már nem csatlakoznak egymáshoz, a vasúti híd helyén ma közúti híd áll.
Eredetileg egy gőzmozdony és két, fából épült kocsi közlekedett rajta, később egy második gőzös és Pafawag kocsik érkeztek, majd egy TU2-es dízelmozdony is. Sztálint Pionírrá keresztelték át, majd TU3-as (ČKD-gyártmányú) dízelgép és PV51 típusú kocsik is érkeztek ide. A kilencvenes években Pionírból Ifjúság lett és a TU2-018, valamint a két PV51 kocsi maradt meg. A 018-as azonban nem volt üzemképes, ezért elszállították, és az újranyitásra Beregszászról vitték át a 098-ast . Így viszont ott csak egy üzemképes gép maradt, ami már okozott egy hetes leállást az ottani vasúton. Ráadásul a Beregszász és Komlós közötti pálya sem járható már, így a karbantartást nem tudják a jól fölszerelt beregszászi fűtőházban végezni. (Forrás )
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.