A Wengernalpbahn BDhe 4/4 123 Witimatte és Lauterbrunnen között
A BOB építése után több ötlet is felmerült Kleine Scheidegg vasúthoz kapcsolására. a bieli nyomdász Leo Heer-Bétrix Wengenig siklót, onnan Kleine Scheideggig fogaskerekűt tervezett, míg a konkurrens Püpin & Herzog társaság Grindelwaldból épített volna hasonló kombinációt. Végül a projekteket összevonták és egy átmenő, gőzüzemű fogaskerekű vasutat építettek. A fogasléc Riggenbach típusú volt, a legkisebb ívsugár 60 m, amihez 800 mm nyomtávolságot választottak (ilyen volt a Pilatusbahn nyomtávja is). Mindössze két év építkezése után 1893. június 20-án megnyílt a vasút, és a hegyek közelsége miatti kirándulóforgalmat mi sem jellemzi jobban, minthogy 1898-ra már 14 H 2/3 jellegű gőzmozdonya volt a vasútnak. A közben megépült Jungfraubahn háromfázisú váltakozóárammal üzemelt, de egy ideig a WAB-on maradtak a gőzösök, csak 1910-ben álltak át az 1500 V egyenáramra. Addigra már a mai szállodák is álltak a nyeregben.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.