sín benbe.hu

Címlap Albumok

-----------------



Vigyázz, Púposok! - Avagy téli, nyári, őszi és tavaszi vonatfotózás Hatvanban és környékén

Előkerülnek a fűtőház rejtett kincsei, a 411-es Truman, Az M40, M41, M43 sorozatú mozdonyok, porzik a hó az Uzsgyik mögött, megcsillan a napfény a Sziliken és betörnek a magánvasutak. Változatos album főleg állomásokról, pár látványos vonali fényképpel.

M40 220 a hatvani fűtőházba fotó

M40 220 a hatvani fűtőházban

Nyílt vonali, tájképszerű felvétel kevés várható ebben az albumban, mivel az a célom vele, hogy bemutassam azt a közel száz, említésre méltó fényképfelvételt, amit Hatvanban és közvetlen környékén készítettem az elmúlt években.

M41 2112 a hatvani fűtőházb fotó

M41 2112 a hatvani fűtőházban

A képek egy része még a Fuji Finepix S5000-res gépemmel készült, de szerintem ez annyira nem fog látszódni a képekben. A hatvani vontatási telep szabad légköre miatt itt mindig beindult a fantáziám, és az álló mozdonyokról is sikerült néhány remek képet készítenem. A többi pedig azért szerepel (ha legalább minimálisan, technikai szempontból megfelel), mert ezeken a pár éves képeken ami látható, az már mind történelem.

Alkatrészek, valamint egy P fotó

Alkatrészek, valamint egy Púpos és egy Dácsia Hatvanban

Hatvanból a Csörgők már eltűntek, de legalább az ország nagyrészén még őrzik régi dicsőségük darabkáit. A fővonali igavonók, az M40-es Púposok viszont már hatyúdalukat élik: Kaposvár, Hatvan és Záhony az utolsó menedékeik.

M43 1159 és néhány Púpos-al fotó

M43 1159 és néhány Púpos-alkatrész Hatvanban

(könyvjelző)

A Púposok régiségét mutatja, hogy kerekeik még külls kivitelűek, bár ez kívülről kevésbé látszik (néhányuk pedig teli kerékkel fut).

M41 2123 a hatvani fűtőházb fotó

M41 2123 a hatvani fűtőházban

Nézzünk szét odakint, a szín előtt! Ide még többször vissza fogunk térni, ahogy az időben haladunk előre. Megnézzük majd hóban is az itt álló Csörgőket.

M40 232 és V43 1249 a hatva fotó

M40 232 és V43 1249 a hatvani fűtőházban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Az első fotós látogatásomkor a csodálatos fények versengtek a borzasztóakkal. Az előző csörgős kép nem volt valami szép, ez szerintem annál jobban sikerült.

M40 232 és V43 1249 a hatva fotó

M40 232 és V43 1249 a hatvani fűtőházban

M40 206 Hatvanban fotó

M40 206 Hatvanban

Sajnos a Púposok végső leállítását már tervezik, ami alatt nem álmodozást, hanem gondos szakmai előkészítést kell éretni. Hatvanban viszont sok olyan mozdonyt is lencsevégre lehetett kapni, amelyek önhibájukon kívül hagyták abba a szolgálatot.

M41 2144 Hatvanban fotó

M41 2144 Hatvanban

Szombathelyen nekiláttak újabb Dácsiák remotorizálásának, ezzel, és a teherszállítási teljesítmény csökkenésével az ilyen kis sorozatok már kiválthatóak lesznek. A nehéz tolatószolgálatra bámulatosan jó Púposok mellett a meglehetősen elhanyagolt, és Hatvanban szintén jelenlevő M43-as Dácsiák is búcsúzni készülnek.

A frissen fényezett M40 201 fotó

A frissen fényezett M40 201 Hatvanban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Ilyen szépen klasszikus Púpos a MÁV szolgálatában talán már soha nem fog kinézni. A 201 után még egy gép lett ilyen szép csillogó Hatvanban, a 224-es. Ezeken kívül akkor a kopottasabb 232, 235 és 220 működött még.

A frissen fényezett M40 201 fotó

A frissen fényezett M40 201 Hatvanban

M62 144 Hatvanban fotó

M62 144 Hatvanban

Ekkoriban sajnos nem vittem túlzásba a fotózást, pedig lehetett volna: a szovjet erőművészek a Somoskőújfalunál belépő tehervonatokat továbbították, de az éjszakai tolatós tehervonat és gyakran a balassagyarmati teher is Púposokra hárult.

M40 239 Hatvanban fotó

M40 239 Hatvanban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Ekkoriban sajnos nem vittem túlzásba a fotózást, pedig lehetett volna: a szovjet erőművészek a Somoskőújfalunál belépő tehervonatokat továbbították, de az éjszakai tolatós tehervonat és gyakran a balassagyarmati teher is Púposokra hárult.

M40 240 Hatvanban fotó

M40 240 Hatvanban

Ő pont a balassagyarmati vonalon, a becskei alagúttól északra égett ki.

M40 239 Hatvanban fotó

M40 239 Hatvanban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Érdektelen részlet? Szerintem egészen bájos és egyedi formavilágot alkottak a Ganz-MÁVAG formatervezői.

Teherkocsik a hatvani kocsi fotó

Teherkocsik a hatvani kocsijavítóban

BDt 413 Hatvanban fotó

BDt 413 Hatvanban

Két generáció járművei, ekkor még tiszta tetővel, hiszen Hatvan saját kedvére folyamatosan tisztogatta járműveit, úgy kívül mint belül. Ragacsmentes ülésekkel, fehér falú mellékhelyiségekkel, tiszta ablakokkal találkozhattunk a Hatvan/Hatvan feliratú kocsikban. Ma már senki nem várja el ezt tőlük. Így múlik el a világ dicsősége.

BDt 413 Hatvanban fotó

BDt 413 Hatvanban

Nézzük meg munkában is a gé fotó

Nézzük meg munkában is a gépeket!

Kérem kíméljetek meg a 2006-os fotózási tudásomra vonatkozó megjegyzésektől - látom azt a jelzőt!

Kereszt Hatvanban, a víztor fotó

Kereszt Hatvanban, a víztorony tövében

(könyvjelző)

M41 2155 Hatvanban fotó

M41 2155 Hatvanban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A kökény miatt se szóljatok, akkor még nem lehetett tudni, hogy a Csörgőknek kaput lesz itt! Nekem egyébként is tetszik. A statisztika egyébként is azt mutatja, hogy nem sokakat érdekel a Dunapatajra menő Bzmot ujablak, vagy a barbirózsaszín gyermekvasúti nosztalgia-motorvonat ujablak. Igaziból többet ér a történetiségnél, ha egy kép csak simán szép.

A lebontott hatvani cukorgy fotó

A lebontott hatvani cukorgyár szomorú kismozdonya

(könyvjelző)

A lebontott hatvani cukorgy fotó

A lebontott hatvani cukorgyár szomorú kismozdonya

A lebontott hatvani cukorgy fotó

A lebontott hatvani cukorgyár szomorú kismozdonya

Ő a kicsit hátrébb állt másik gép. Elvileg van egy harmadik is, de azt csak később sikerült elkapnom. A pályaszámokat nem tudom, de HáBé oldalával együtt talán be lehetne azonosítani őket ujablak egy nálam jobbszemű zagyvaság-vadásznak.

M40 201 Hatvanban fotó

M40 201 Hatvanban

Ekkoriban - és még pár évig - az állomáson két Púpos dolgozott, az egyik személytartalékként, a másik a rendezőben. Persze ez is még csak két állomás, a fene sem érti a hangosbemondót (Hatvan állomás, Hatvan állomás!).

Salgótarjánba gyorsvonat in fotó

Salgótarjánba gyorsvonat indul

Ekkor úgy emlékszem, már nem járt a körvonat Sajólénártfalván át Miskolcra.

M41 2187 Pásztón fotó

M41 2187 Pásztón

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Fotóhelyeket fölmérni indultam, aztán sokáig nem keveredtem vissza a vonalra, hiszen a megszokott 75-78-as vonalakon is volt néznivaló elég, nekem pedig sok tanulnivalóm. Azért egy igen tisztességes albumot meg fogok még tölteni 81-es vonali nyílt vonali fotókkal.

M41 2187 és egy UDJ Pásztón fotó

M41 2187 és egy UDJ Pásztón

M41 2105 a hóban Hatvanban fotó

M41 2105 a hóban Hatvanban

M41 2144 a hóban Hatvanban fotó

M41 2144 a hóban Hatvanban

M40 201 a személytartalék H fotó

M40 201 a személytartalék Hatvanban

BDt 365 Hatvanban fotó

BDt 365 Hatvanban

Szóródik a rakomány fotó

Szóródik a rakomány

Egy N. A.-stílusú kép az 50 fotó

Egy N. A.-stílusú kép az 50 55 20-05 771-0 pályaszámú posta-Bhv-ról

M40 201 és BDt 325 Hatvanba fotó

M40 201 és BDt 325 Hatvanban

M40 201 és BDt 325 Hatvanba fotó

M40 201 és BDt 325 Hatvanban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Most ez a szerelvény van soron egy kis mozgatásra.

Patkány-Bhv személykocsik H fotó

Patkány-Bhv személykocsik Hatvanban

Sokszínűség, az van. Ma már ugyanezek a kocsik kék-pirosban is. A mára lebontott gyaloghíd pillére miatt biztonságos távolságból fotózhattam.

M40 201 a mosóba tol néhány fotó

M40 201 a mosóba tol néhány hatvani szürke Bhv kocsit

M40 201 az áru lerakása utá fotó

M40 201 az áru lerakása után a fűtőházba tart

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A leós úton szemérmetlen összeget kértek volna ezért a manőverért, hogy inkább kint hagytuk a V42-est a nagyállomáson.

Saruk fotó

Saruk

(könyvjelző)

A fűtőházi fotózás után kimentem Hatvan Rendezőbe körbenézni.

M40 220 Hatvan-Rendezőben fotó

M40 220 Hatvan-Rendezőben

Például miatta már megérte kilátogatnom. Más is megtette, éppen valamelyik szakszervezetnek forgatott egy videós csoport.

V43 1030 és M40 220 Hatvan- fotó

V43 1030 és M40 220 Hatvan-Rendezőben

A Szili megáll leadni a fuvarleveleket, majd kitalálják, hová engedjék be. Aztán méltóztatik lehúzódni a fővonalról. Ekkor persze még nem volt ütemes menetrend, elfért a teher a nyílt pályán.

V43 1030  Hatvan-Rendezőben fotó

V43 1030 Hatvan-Rendezőben

(könyvjelző)

Kicsit göcsörtös és növényes vágányok fogadják az akkor még gyakori tehervonati vendéget. Ma már erős a pangás Hatvanban, a helyileg kiszolgált vonalak áruján kívül egy-két gyorsteher áll itt meg vagy cserél gépet Szolnok felé indulás előtt.

M40 220  Hatvan-Rendezőben fotó

M40 220 Hatvan-Rendezőben

Íme a forgatócsoport!

Hatvan-Rendező felvételi ép fotó

Hatvan-Rendező felvételi épülete

A hozzáépített kis torony irtó pofás, biztos a közelben ügyködő szlovák tervezőktől lesték el az ötletet.

Hatvan-Rendező felvételi ép fotó

Hatvan-Rendező felvételi épülete

A füstölő M40 220 Hatvan-Re fotó

A füstölő M40 220 Hatvan-Rendező felvételi épülete előtt

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

M40 220 Hatvan-Rendezőben fotó

M40 220 Hatvan-Rendezőben

Már oszlatják is az előbb érkezett vonat szerelvényét.

18+ M40 220 Hatvan-Rendezőb fotó

18+ M40 220 Hatvan-Rendezőben

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Megkezdődik a jó öreg be-ki-be-ki, csak most nem basznak, hanem kocsikat baszogatnak.

M40 220 Hatvan-Rendezőben fotó

M40 220 Hatvan-Rendezőben

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

M40 220 Hatvan-Rendezőben fotó

M40 220 Hatvan-Rendezőben

Éppen kibukkan a gurítódomb tetején - arra a legkönnyebb átruccannia egyik vágánycsoportról a másikra.

M40 220 Hatvan-Rendezőben fotó

M40 220 Hatvan-Rendezőben

A fogadóvágányok jórészt villamosítottak, a felvételi épület előtti kihúzó is, de a hátsó, rendezésre és tárolásra használt vágányok nem igazán.

M62 144 Hatvanban fotó

M62 144 Hatvanban

Hazaindulás előtt ezt a szép gépet még lekaptam. A háttérben látható, akkor még mindennapos és dög unalmas Csörgőt persze nem.

2761 017 Hatvanban fotó

2761 017 Hatvanban

(könyvjelző)

Következzék néhány archív kép a 2004-ben tartott járműbemutatóról!

1047 004-5 Hatvanban fotó

1047 004-5 Hatvanban

Árpád gyorssínautóbusz Hatv fotó

Árpád gyorssínautóbusz Hatvanban

Árpád gyorssínautóbusz Hatv fotó

Árpád gyorssínautóbusz Hatvanban

(könyvjelző)

Kit érdekelt a hátul pózoló Desiro motorkocsi! Ez a király!

M61 001 Hatvanban fotó

M61 001 Hatvanban

(könyvjelző)

Egy nosztalgiás NoHAB pedig Fülek felé indult. Az előtérben HáBé kartács fotóz.

A kibelezett, ma már selejt fotó

A kibelezett, ma már selejt M40 206 éjjel a hatvani fűtőházban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

A kép a a púposos recski különvonat estéjén készült ujablak. Érdemes megfigyelni a háttérben álló 411-es Trumant: ma már elmozgatták onnan.

6341 038-5 Hatvanban fotó

6341 038-5 Hatvanban

Hajtó Bálint másodszor szerepel fotómon ebben az albumban.

Az MMV 92 55 0600155-9 pály fotó

Az MMV 92 55 0600155-9 pályaszámú Sulzer dízelmozdonya

(könyvjelző)

Ekkor talán először járt magyar földön. Jobb szélen a ma már a Parkban található M43 1001 látható, akkor még Hatvan dísze.

M40 224 Hatvanban fotó

M40 224 Hatvanban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Eredetileg a frissen felújított gépcsoda lett volna a mátrai út igavonoója, ám ő még indulás előtt lerobbant, ezért a közönség érkeztekor már a 201-es Púpos állt a 3 Bhv élén. Szerencse, hogy a hatvaniak igen korán kiálltak a géppel, így nem Pásztónál, menet közben derült ki a hiba.

M40 220 Hatvanban fotó

M40 220 Hatvanban

Ekkor a személypályaudvaron a 220-as gép szorgoskodott. Épp csak egy fotóra állt meg.

V43 1031 Hatvanban fotó

V43 1031 Hatvanban

Térjünk át a téli képekre! Például egy röpke percre technikai nehézségek miatt megálló IC-vonattal.

6341 040-1 Mátravidéki Erőm fotó

6341 040-1 Mátravidéki Erőmű állomáson a hóban

Én is továbbmentem, hiszen a nálunk újabban sajnos ritka hó miatt indultam neki, hogy abban pár Usgyit (avagy Pusztametrót) lefényképezzem.

6341 040-1 Mátravidéki Erőm fotó

6341 040-1 Mátravidéki Erőmű állomáson a hóban

Jobbra látszik az erőmű vontatóvágánya, ami kihúzóként is funkcionált egyben. A kétvágányú vonalon a felvételi épület előtt álló pár vágányra fogadhatták a szénvonatokat. Ma már erre nincs szükség, az erőmű csak a csúcsidőszakokban működik, és ma már nem szenes kazánokkal, mivel azokat korszerűsíteni már nem érte meg, hanem a régi csarnokban bömbölő gázturbinákkal.

Mátravidéki Erőmű állomás fotó

Mátravidéki Erőmű állomás

(könyvjelző)

LED-es, nem biztosított tol fotó

LED-es, nem biztosított tolatásjelző Mátravidéki Erőmű állomáson

Évente egy-két alkalommal érkezik rakott kocsi valamelyik helyi kis üzembe, ahhoz megérte ennyit költeni a jelzőkre. Akár ki is dönthették volna őket, olcsóbb lenne.

6341 034-4 Mátravidéki Erőm fotó

6341 034-4 Mátravidéki Erőmű és Lőrinci között

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Az egyetlen, jelenlegi magyarországi, nem-villamosított, kétvágányú vasúti pályán sajnos csak az egyik vágányon megfelelő a pályasebesség a személyvonatok számára. Ez ezúttal jól jön, hiszen szebben látszik az oldala a hóban hasító Uzsgyinak.

Térközjelzők Lőrincinél fotó

Térközjelzők Lőrincinél

Lőrinci fotó

Lőrinci

Peron is csak az egyik vágány mentén van.

6341 031-0 Lőrinci és Selyp fotó

6341 031-0 Lőrinci és Selyp között

A személyvonati vágány 100, a tehervonati kis hibákkal hatvan kilométeres sebességre alkalmas. Sajnos Selyptől az az egy vágány is max hatvanas, de sok helyütt inkább lassabb.

6341 028-6 Mátravidéki Erőm fotó

6341 028-6 Mátravidéki Erőműnél

6341 028-6 Mátravidéki Erőm fotó

6341 028-6 Mátravidéki Erőműnél

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Most ugyanaz a motorkocsi jött vissza, mint amelyik lement, de a hétköznapi órás ütemnél ez nem így van, pedig elvileg beleférne az időbe. De az ITF kínálta hatékonyságot sokszor elutasítják.

Sínjáró traktor Mátravidéki fotó

Sínjáró traktor Mátravidéki Erőmű állomáson

63-41 036-9 Mátravidéki Erő fotó

63-41 036-9 Mátravidéki Erőmű állomáson

V43 2373 InterCity vonattal fotó

V43 2373 InterCity vonattal Hatvanban

Szokás, hogy minden vonatra másmilyen gépet tesznek, mint ami arra való.

M41 2165 és M43 1159 Hatvan fotó

M41 2165 és M43 1159 Hatvanban

Ismét betértem a fűtőházba is, ahol a gyorsvonat miatt még mindig lehetett Csörgőt találni.

 M43 1159 Hatvanban fotó

M43 1159 Hatvanban

A 1159-es ekkoriban már állandó személytartalék volt, a Púpos inkább csak a teher vonalat vitte. A 224 és a 201 ekkor kezdte fölváltva adni a fradis daru gépét.

M41 2156 és M43 1159 Hatvan fotó

M41 2156 és M43 1159 Hatvanban

M41 2165 Hatvanban fotó

M41 2165 Hatvanban

M41 2156 és M43 1159 Hatvan fotó

M41 2156 és M43 1159 Hatvanban

Szergejek a hatvani mozdony fotó

Szergejek a hatvani mozdonyszínben

M40 220 Hatvanban fotó

M40 220 Hatvanban

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Épp kisebb javításon volt.

M41 220 Hatvanban fotó

M41 220 Hatvanban

M41 220 Hatvanban fotó

M41 220 Hatvanban

M43 1096 Hatvan Rendezőben fotó

M43 1096 Hatvan Rendezőben

(könyvjelző)

Meglepetésre megérkezett a tolatós tehervonat Kisterenyéről. Nem vitték túlzásba a terhelést.

6341 040-1 Hatvan Rendezőbe fotó

6341 040-1 Hatvan Rendezőben

A rendező ezen végén dolgozó váltókezelő vasútmodellező volt, a hatvani klub oszlopos tagja, beszélgettünk egy jót. Közben jött ez az Uzsgyi: csak a Rendezőn át tud bejárni a fűtőház területére.

M43 1137 Hatvanban fotó

M43 1137 Hatvanban

Egy másik klasszikus, ezúttal a 1137-es Dácsia látta el a személypályaudvar kevés tolatási feladatát.

47-1001-8 Jászfényszarun fotó

47-1001-8 Jászfényszarun

Mintha nem is Magyarországon lennénk: román mozdony és csehszlovák (ún. moduláris) jelzők.

BDt 453 Jászberényben fotó

BDt 453 Jászberényben

Az egyik Púpos lent dolgozott a hűtőgépgyáráról is ismert városban, ezért utaztam le.

M40 232 Jászberényben fotó

M40 232 Jászberényben

(Hatvan-Szolnok vasútvonal)

M40 232 Jászberényben fotó

M40 232 Jászberényben

(Hatvan-Szolnok vasútvonal)

Sajnos a gép éppen végzett a feladatával, így a kocsikat hátrahagyva máris távozott.

Eltolható oldalfalú Transwa fotó

Eltolható oldalfalú Transwagon Habbils kocsik

Még egy másik vágány is tele van.

Két V43-as és egy vezérlő a fotó

Két V43-as és egy vezérlő arcélei Hatvanban

M43 1137 a hatvani naplemen fotó

M43 1137 a hatvani naplementében

(könyvjelző)

V43 2171 Hatvanban fotó

V43 2171 Hatvanban

Pár nappal később ismét Jászberénybe indultam, ezúttal bőven a tehervonat előtt, hogy legyen lehetőségem nyílt vonalon elkapni. Lássuk hát!

BDt 372 Hatvanban fotó

BDt 372 Hatvanban

A képen az érdekesség hátul látható: korábban dupla Uzsgyi járt munkanapokon a 81-esen. Sajnos a térség rossz gazdasági helyzete miatt az ITF ekkora utasszám-növekedést nem hozott, mégis, a 81-es egy stabil utaskörrel rendelkező, kihasznált vonal, ahol az óránkénti szóló motorkocsi tökéletes megoldás.

Raktár Jászberényben fotó

Raktár Jászberényben

Remek fények között sikerült lefényképeznem a típusterv szerint épített fa darabáruraktárat.

Pad Jászberényben fotó

Pad Jászberényben

M40 232 Jászberény előtt fotó

M40 232 Jászberény előtt

(könyvjelző) (Hatvan-Szolnok vasútvonal)

Megérkezik a tehervonat, lefelé legtöbbször nem hoz túl sok kocsit, inkább a tolatás miatt jön le.

Ismeretlen Papagáj-Szili Já fotó

Ismeretlen Papagáj-Szili Jászberény előtt

(könyvjelző)

A képet az Electrolux iparvágányáról készítettem. Ihletésül Kubinszky Mihály egyik 424-es fotója szolgált.

Ismeretlen Papagáj-Szili Já fotó

Ismeretlen Papagáj-Szili Jászberény előtt

V43 2353 indul Jászberénybő fotó

V43 2353 indul Jászberényből

(könyvjelző)

Ez az a tehervonat, amit igen ritkán látok a menetvonalán közlekedni, és ami elől félreálltunk a Leóval Jászfényszarun. Akkor persze csak a menetvonala elől, hisz a vonat ipsum nem jött.

M40 232 Jászberényben fotó

M40 232 Jászberényben

(könyvjelző) (Hatvan-Szolnok vasútvonal)

Közben a köd úgy megsűrűsödött, hogy távolabbi képet készítenem nem lett volna érdemes, pedig volt egy jó kis oszlop az iparvágány mentén, amit kinéztem magamnak.

M40 232 Jászberényben fotó

M40 232 Jászberényben

(Hatvan-Szolnok vasútvonal)

Azért a kevésbé sikerült fotókat is beteszem.

M40 232 Jászberényben fotó

M40 232 Jászberényben

(Hatvan-Szolnok vasútvonal)

M40 232 Jászberényben fotó

M40 232 Jászberényben

(könyvjelző) (Hatvan-Szolnok vasútvonal)

Aztán a gép távozik, ahogy hamarosan én is, hiszen maradni nem érdemes. Csak egy nagy halom üres kocsi marad hátra - később talán lejön a rakottakért.

M41 2110 Budapest-Nyugatiba fotó

M41 2110 Budapest-Nyugatiban

Szilágyi Petit szolgálata után a frissen szerzett arcképesével együtt a Nyugatiba kérettem. Ezek a képek a leós fotósvonat fotóhelyeit bejáró első túrán készültek. Több szem többet lát, Herr Directorna pedig eleve volt néhány jó ötlete a V42-es számára.

BDVmot 018 Rudnaykert megál fotó

BDVmot 018 Rudnaykert megállóhelyen

Közben azért igyekeztünk a magunk örömére is fotózni, ezért Rudnaykerttől gyalog indultunk a 77-es vonal felé, hogy közben lekaphassunk egy Hernyót is nyílt vonalon.

BDVmot 003 Vácrátót és Vách fotó

BDVmot 003 Vácrátót és Váchartyán között

(könyvjelző)

Ismeretlen BDVmot Váchartyá fotó

Ismeretlen BDVmot Váchartyán és Rudnaykert között

(könyvjelző)

Érdekessége a képnek - amellett, hogy én készítettem -, hogy közvetlenül a vasúti pálya mellől lehet meglőni. Igaz, az aszódi vonal pályája mellől. Azt hiszem, ez az egyetlen ilyen svájci jellegű hely Magyarországon, ahol a magasabban futó vasútról lelátni az alsó szintre.

Ismeretlen BDVmot Váchartyá fotó

Ismeretlen BDVmot Váchartyán és Rudnaykert között, lovakkal

(könyvjelző)

Érdekessége a képnek - amellett, hogy én készítettem -, hogy közvetlenül a vasúti pálya mellől lehet meglőni. Igaz, az aszódi vonal pályája mellől. Azt hiszem, ez az egyetlen ilyen svájci jellegű hely Magyarországon, ahol a magasabban futó vasútról lelátni az alsó szintre.

BDt 376 Kisnémedi megállóhe fotó

BDt 376 Kisnémedi megállóhelyen

Ez a fölső szint vonata.

Bzmot 344 Aszódon fotó

Bzmot 344 Aszódon

5341 028-8 és 5341 014-8 Ha fotó

5341 028-8 és 5341 014-8 Hatvanban

91 53 0 478 001-7 Hatvanban fotó

91 53 0 478 001-7 Hatvanban

A Softronic igencsak átalakította ezt a Csauruszt. Vonalon nem sikerült elkapnom, de szerintem (elsősorban, mivel úgy hasonlít a másik kedvenc Bundesheer-Taurusra) az egyik legszebb mozdony.

91 53 0 478 001-7 Hatvanban fotó

91 53 0 478 001-7 Hatvanban

(könyvjelző)

A Softronic igencsak átalakította ezt a Csauruszt. Vonalon nem sikerült elkapnom, de szerintem (elsősorban, mivel úgy hasonlít a másik kedvenc Bundesheer-Taurusra) az egyik legszebb mozdony.

91 53 0 478 001-7 Hatvanban fotó

91 53 0 478 001-7 Hatvanban

A gépet az MMV bérelte saját hasonló masinájának megérkeztéig. Ma tudomásom szerint már a CFR MARFA állományát gyarapítja új pályaszámon.

M40 232, 206 és 201 Hatvanb fotó

M40 232, 206 és 201 Hatvanban

Vannak kevésbé illusztris gépek is a képen, mint a 016-os és 034-es Uzsgyi, a 2275-ös Papagáj vagy a Balassagyarmatról időközben idekerült 1149-es Dácsia.

M40 232, 206 és 201 Hatvanb fotó

M40 232, 206 és 201 Hatvanban

M40 206 és 201 Hatvanban fotó

M40 206 és 201 Hatvanban

M40 206, 220, 201 és 232 Ha fotó

M40 206, 220, 201 és 232 Hatvanban

(könyvjelző)

Ez egy amolyan mindent bele!-panoráma.

M43 1081 Hatvanban fotó

M43 1081 Hatvanban

Sokat fotóztam a gépet a nógrádi vonalakon, újabban Mátramindszent és Kisterenye között szokott feltűnni.

V43 1261 Hatvanban fotó

V43 1261 Hatvanban

(könyvjelző)

M62 144 Hatvanban fotó

M62 144 Hatvanban

A teherfordás gépeknek ismét nem volt dolguk, szerencsére manapság ismét vannak belépős tehervonatok bőséggel.

M62 127 Hatvanban fotó

M62 127 Hatvanban

M43 1149 Hatvanban fotó

M43 1149 Hatvanban

A hatvani Truman egy részle fotó

A hatvani Truman egy részlete

(könyvjelző)

A hatvani Truman egy részle fotó

A hatvani Truman egy részlete

Vörös csillag.

A hatvani Truman egy részle fotó

A hatvani Truman egy részlete

411,264 Hatvanban fotó

411,264 Hatvanban

411,264 Hatvanban fotó

411,264 Hatvanban

(könyvjelző)

M43 1081 Hatvanban fotó

M43 1081 Hatvanban

M40 201 Hatvanban fotó

M40 201 Hatvanban

Bontják a hatvani cukorgyár fotó

Bontják a hatvani cukorgyárat (A26 058)

Bontják a hatvani cukorgyár fotó

Bontják a hatvani cukorgyárat (A26 058)

(könyvjelző)

BDVmot 019 Alagimajor előtt fotó

BDVmot 019 Alagimajor előtt

(könyvjelző)

BDVmot 019 Alagimajor előtt fotó

BDVmot 019 Alagimajor előtt

Bmxt 002 Rákospalota-Újpest fotó

Bmxt 002 Rákospalota-Újpesten

Bmxt 002 Csomádon fotó

Bmxt 002 Csomádon

BDVmot 004 Csomádon fotó

BDVmot 004 Csomádon

BDt 340 Kisnémedinél a 77-e fotó

BDt 340 Kisnémedinél a 77-es vonalon

MÁV-START logo egy felújíto fotó

MÁV-START logo egy felújított, régi hatvani szürke Bhv-n

Az MMV 047 0040-1 pályaszám fotó

Az MMV 047 0040-1 pályaszámú mozdonya a hatvani fűtőházban

A26 058 a hatvani cukorgyár fotó

A26 058 a hatvani cukorgyárban

V43 2360 Jászfényszarun fotó

V43 2360 Jászfényszarun

Ismét késett a tehervonat.

V43 2100 Jászfényszaru előt fotó

V43 2100 Jászfényszaru előtt

(könyvjelző)

Ilyen szép volt ez a rész ujablak télen.

V43 2100 Jászfényszaru előt fotó

V43 2100 Jászfényszaru előtt

V43 2100 Jászfényszaru előt fotó

V43 2100 Jászfényszaru előtt

(könyvjelző)

BDVmot 018 a pipacsmezőben  fotó

BDVmot 018 a pipacsmezőben Csomádnál

(könyvjelző)

BDVmot 018 a pipacsmezőben  fotó

BDVmot 018 a pipacsmezőben Csomádnál

(könyvjelző)

Hernyó a pipacsmezőben Csom fotó

Hernyó a pipacsmezőben Csomádnál

BDt 311 Kisnémedinél fotó

BDt 311 Kisnémedinél

(könyvjelző)

6341 016-1 és 6341 035-1 Ha fotó

6341 016-1 és 6341 035-1 Hatvanban

M62 228 Selyp állomáson fotó

M62 228 Selyp állomáson

(könyvjelző) (MÁV Budapest-Ruttka fővonal)

Személyvonat a hatvani Zagy fotó

Személyvonat a hatvani Zagyva-hídon

V43 2243 Hatvani kavicsbány fotó

V43 2243 Hatvani kavicsbányai elágazás fedezőjelzőjénél

V43 1050 Máriabesnyőnél fotó

V43 1050 Máriabesnyőnél

Van ennél jobb képem is erről a vonatról...

V43 1050 Máriabesnyőnél fotó

V43 1050 Máriabesnyőnél

(könyvjelző)

FLIRT Gödöllőnél fotó

FLIRT Gödöllőnél

(könyvjelző)

Bzmot 254 Gödöllőnél fotó

Bzmot 254 Gödöllőnél

V42 527 Kisnémedinél fotó

V42 527 Kisnémedinél

(könyvjelző)

Zárásként következzék egy kicsit régiesített kép a leós fotós útról - ennek az albumnak az apropója úgyis az volt, hogy bemutassam azokat a képeket, amiket erre készülve készítettem, illetve amik megihlettek korábban.

Köszönöm a figyelmed!

Copyright Takács Bence és társai, 2005-2025. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!

Címlap Cikkek Mozdonyok Atlasz Modellvasút Linkek