< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A CFF Viseu / Felsővisói Erdei Vasút 764 408 pályaszámú Cozia-1 kisvasúti gőzös Valea Scradei és Novat között

(Felsővisói Erdei Vasút)

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2018:07:26 09:25:15

984 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Novat Valea Scradei 308 CFF gőzmozdonyok 764 408 gözmozdony kisvasút Románia borult nyílt vonal falu Kárpát-medencei kisvasút Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A CFF Viseu / Felsővisói Erdei Vasút 764 408 pályaszámú  fotó

A vonatok szabályos időközönként követik egymást, mivel nem sokkal Novat után meg kell állniuk egy víztöltésre, és ekkor sem érhetik utol egymást. Ez az első vonat volt, amit fényképeztünk, nem sokkal Valea Scradei megálló után. Ez a kis, falusias rész és a környező szórvány tanyák úgy 5 km hosszan nyúlik el a Vas-ér mentén, és a borzalmasan kátyús földúton kívül a vasút az egyetlen közlekedési eszköz. Persze nem hétvégén, olyankor a kirándulóvonatok meg sem állnak ott, de munkanapokon innen indulnak a munkavonattal a favágók mélyen a Kárpátokba, egészen az ukrán határhoz. Hétfőnként több tucat férfi száll itt föl az amúgy sem üres járatra. A hely nem elfeledett, még óvoda is van, talán a környék egyetlen felújított épülete. Bár urbánusnak tűnik a környezet, nem csak a vízállomás közelsége mutatja, hogy már jócskán a hegyek mélyén járunk: az ide tíz perc sétára lévő parkolóig kb. negyed órát döcögtem a kis Opelommal a visói állomástól. Innen egy kilométert még járható az út (ha az autód legalább tíz éves és már nem igazán változik, mennyiért lehet eladni), utána már nyugati ember föladja. A téli túránkon akkora kátyú jött szembe, hogy megfordulni alig sikerült, mert odáig is lendületből mentünk.

A Cozia-1 a kirándulóvasút egyik legstabilabb gépe (külön gépek működnek a hétvégi személyszállító vonatokon és a munkanapi vegyesvonatokon, bár a tulajdonosa sok gőzösnek is a fakitermelésért felelős R.G.Holz). 2008-ban szinte gyári állapotban volt a gőzmozdony, ami annyira nem meglepő, mivel akkor igen fiatal volt még az élményvonatozás itt, és maga a gép is mindössze 22 éves volt: 1986-ban épült Szászrégenben, persze a resicai 490-es tervekkel teljesen megegyezően, ami maga a MÁVAG 490-es módosítása. Szintén szászrégeni (ma: Rhegin, Románia) a kaszói Karácsony (490,2001) is, amely sajnos ma már nem üzemel, egy félig nyitott tető alatt tengődik Magyarország legfiatalabb gőzmozdonya. A Cozia-1 2001 óta van a kisvasúton és az R. G. Holz tulajdona.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum