Hagyományos nézet Csak Prémium képek Az összes kép
A Waldenburgerbahn
Svájc egyetlen 750 mm nyomtávolságú kisvasútja hamarosan átépül ezressé, a nagyjából vonatnak kinéző járművek helyett Stadler Tango villamosok kerülnek ide.
A Südostbahn (SOB) 526 053-4 Sargans állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:26 16:57:01 Címkék: Sargans 215 237 SOB Hasonló fényképek |
2018 tavaszán Svájcban vonatoztunk Karikával, egy erősen túrázós vonatfotós programot raktunk össze, és tekintettel a korai sötétedésre jópár vasútvonal beutazását is célul tűztük ki, mivel szabad szemmel tovább lehet látni, mint a fényképezőgépnek. A túra maga egyébként azóta az utolsó svájci túránk volt, bár még rengeteg földolgozatlan kép van, és most is csak az aktualitása miatt vettem elő a túra közepét, az észak-nyugaton található Waldenburgerbahn környékén készült képeinket.
Svájcba mindig azért megyünk, mert kilátástalan szélmalomharcot folytatunk a Stadler vasúti járműgyárral. A tét nagy: le tudjuk-e fotózni az összes, hatvanastól kilencvenes évekig készült járművekkel üzemelő vasutat és megörökíteni egy klasszikus kort, vagy gyorsabban készítik az új, többnyire egyen minta szerinti járműveket. Például a képen látható FLIRT is csak a színében és az ajtókiosztásában különbözik a magyarországi példányoktól, és még az sem kizárt, hogy részben itthon készült, magyar termék. A Svájcban már réginek számító vonatok fényképezésével, magunk közt szólva, nem állunk rosszul, de azért pár év haladék és pár hét szabad fotózás még jól esne több helyen.
Ezt a túrát három fő témára húztuk rá: a nagy kedvenc Rhätische Bahn-on akartunk fényképezni néhány helyen, ahol még nem sikerült a korábbi, vonatos és autós túrák alatt, szerettük volna beutazni és végigfotózni az Aigle-környéki négy hegyi kisvasutat, valamint szerettük volna megörökíteni a Waldenburgerbahnt, erről szól ez a beszámoló. A túra témái közül az a legkevésbé látványos, hiszen dombvidéki környezetet mutatunk majd be, de egyrészt ilyen még nem volt a honlapon, másrészt, mint mondtam, a bemutató igencsak aktuális. Nade hogy jutottunk oda? A St. Galleni S4-es viszonylatnak fontos szerepe volt benne...
A Südostbahn (SOB) 526 052-6 Sargans állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:26 16:59:19 Címkék: Sargans 215 237 SOB Hasonló fényképek |
Mi az ellenkező irányú S4-esre szálltunk föl.
Olten bahnhofFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 08:35:06 Címkék: Olten 244 282 SBB KISS KISS Svájc csarnok vonatból emeletes vonat Hasonló fényképek |
SBB Stadler KISS és a háttérben NPZ motorvonat látszik.
A Waldenburgerbahn 113 pályaszámú vezérlőpótkocsija Liestal állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 08:50:27 Címkék: Liestal 282 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
Fölhívnám a figyelmet az ételautomatára, az üveg, szélvédett váróhelyiségre, a lift helyett használt lejtőre és a kalauz számára a jelzők kezelését lehetővé tevő dobozokra. Alapvetések? Nálunk aligha. Az állomás rangja szerint úgy Kisújszállás szintjén van. Pár év múlva akár négy peronos vágány is lehet majd.
Egy ismeretlen SBB-CFF-FFS Re 460 Liestal állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 08:51:26 |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 13 Liestal állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 08:51:38 Címkék: Liestal 282 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn Bt 111 Hirschlang állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:12:44 Címkék: Hirschlang 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 13 és 16 Waldenburg állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn a Frenke patak völgyében vezet a nagyvasúti csatlakozóállomás Liestaltól Waldenburgig. Előző este, mikor fölültünk a Südostbahn FLIRT-jére egy elég bonyolult utazást kezdtünk meg. Az S4 a St. Gallen kantonbeli körjárat, mindkét irányban St. Gallen városból St. Gallenbe megy, egy több száz kilométeres hurkot leírva. Azzal mi a Zürichsee keleti sarkában fekvő Uznachig utaztunk, ahol átszálltunk a Voralpen-Express vonatára, hogy még kipróbáljuk mozdonyosan. Azóta a vonat kocsijai Magyarországra érkeztek, a MÁV Nosztalgia kft. állományát gyarapítják, tippem szerint szabadpiaci nemzetközi vonatokat kívánnak közlekedtetni majd velük. A Voralpen-Express igencsak nyaktörő lejtői után (kisvasutak megirigyelhetik a fővonali járműparkkal rendelkező normál nyomtávú vonalat) Arth-Goldauba érkeztünk meg, amely a híres Gotthardbahn effektív kezdőpontja. A Gotthardon is fotóztam már, az egyik őszi, autós túrán, egyszer talán oda is eljutok, hogy azokat a képeket föltöltsem... egéri kivárni, mert fantasztikus vasútvonal igen egyedi patinával!
Mi Schwyzben aludtunk, majd reggel átvonatoztunk Luzernbe (sajnos nem a legrövidebb útvonalon a vasútmúzeum felé, hanem a leggyorsabbon, Rotkreuzon át), majd ott átszálltunk egy emeletes IC-vonatra, amivel Oltenen át Liestalba érkeztünk (a vonat Bázelba tartott). Onnan pedig egyenes villamosút vezetett Waldenburgba, amely a kisvasút telepállomása.
A Waldenburgerbahn Bt 113 Waldenburg állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:20:33 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
Teherkocsik Waldenburg állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:20:49 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn Bt 113 és 118 Waldenburg állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:21:05 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
Kocsimosó és nosztalgiakocsi Waldenburg állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:22:50 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A kocsit és a gőzöst éppen optikailag tuningolták, ugyanis látogatásunk után pár hónappal, októberben Talhaus megállónál egy új fűtőházban kaptak végső kiállítóhelyet .
A kocsiszín Waldenburg állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:22:53 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 14 és 11 Waldenburg fűtőházbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:23:06 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Waldenburg állomásFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:23:41 Címkék: Waldenburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 15 Oberdorf és Waldenburg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:27:36 Címkék: Waldenburg Oberdorf 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Liestal - WaldenburgWaldenburgerbahn | |||||
Megnyitás: | 1880.11.01. | ||||
---|---|---|---|---|---|
Hossz: | 13,1 km | ||||
Építtető: | Waldenburger-Bahn-Gesselschaft | ||||
Villamosítás: | 1500 V= | ||||
Személyszállító vasút: | Waldenburgerbahn / Baselland Transport | ||||
Svájc egyetlen 750 mm nyomközű közforgalmú vasútvonalának ötlete a XIX. században többször fölmerült. Bázelből több szekérút is vezetett Svájc belseje felé, ezek egyike pont Waldenburgon át jutott a Balsatalba. A Schweizerische Centralbahn Basel - Olten vasútvonalának, a Hauenstein vasútnak a megépítése a tranzitárut elvitte a völgyből, de a jelenlévő könnyűipar így is igényelte a szolgáltatások fejlesztését. A környéken az óragyártás és a paszománykészítés volt a fő gazdasági ágazat, mivel azt a hosszú, hófödte, téli passzív hónapokban is lehet gyakorolni. Már 1865-ben bizottságot formáltak a vasútépítés elősegítésére, ám a komoly lépésekre 1876-ig várni kellett. Ekkor Burri főmérnök és Riggenbach igazgató kezdte meg a projekt kidolgozását, a keskeny nyomtávú, többnyire az országúttól legfeljebb 10 m távolságban haladó vasút tervezését. A koncessziót csak 1880. feburár 24-én ratifikálta a szövetségi gyűlés, ezután rekordidő alatt megépült a vasút. 2018-ban elkezdték az átépítés előkészítését 1000 mm nyomtávolságra, új, Stadler Tango villamosokat rendeltek. A vasút (egyébként üzemképes) gőzmozdonya kiállítási tárgy lesz, a motorvonatokat Szlovákiába értékesítették. A tervek szerint a mai Feketebalogi Erdei Vasút vonalain és ahhoz csatlakozó új vonalakon fognak közlekedni, mint Ciernohronská Elektrická Zeleznica, vagyis Feketegarami Villamos Vasút. | |||||
|
Az egyetlen 750 mm nyomközű svájci kisvasúthoz még időben érkeztünk 2018 tavaszán, és teljes kapacitásával tudtuk lefényképezni a velem egykorú, többnyire 1985-ben épült villamos motorvonatokat. A rendkívül pici és szűk járművekben a villamos vezérlés az utastérből vesz el egy jelentős szekrényt, így a motorkocsinak tényleg eléggé motorkocsi jellege van. Zúg, kattog és zörög, így az utazás igazán autentikus volt. Kicsit a budapesti Tatra villamosokat idézte a villamos üzemű ráncajtó is.
A vonalon alapvetően négyféle vonalvezetést figyelhetünk meg. Közvetlenül Liestal után a nagyvasútta párhuzamosan, bélésfallal védett bevágásban vezet a pálya. Ezt a részt már az 1920-as években átépítették az esetleges 1000 mm nyomközhöz szükséges űrszelvényre. Van, főleg északon, ahol a mezőkön halad a vasút. A legnagyobb részt az országút közvetlen szomszédságában vezet az ágyazatos pálya, így minimális kisajátításra volt szükség az építkezéshez. Waldenburghoz közeledve több helyen közúti vasúttá válik a Waldenburgerbahn. Itt viszont, ahol a kép készült, épp normál, bár útszéli vasútként működik, és a keresztező közutat fény- és félsorompó biztosítja. Az ilyen út mellett, vagy épp az útba építve vezető sínt az angol street-running néven ismeri , és a link mögött jópár ilyen vasútról készült képemet megtekintheted.
Sokszor kap el az az érzés, és a Waldenburgerbahn kapcsán minden alkalommal, hogy akár ez is lehetett volna a Hegyközi Kisvasútból, ha nem bontják el a nyolcvanas évek elején értelmetlenül. Azért ott 3-5 Bax kocsival jártak a személyvonatok, itt, igaz, hogy félórás ütem szerint, de a motor+vezérlőpót az alapösszeállítás, ezen a képen az M+Vp+Vp szerelvény már erősített vonatnak számít.
Oberdorf megállóhely a WaldenburgerbahnonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:30:53 Címkék: Oberdorf 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Lazán csak 19-es villamos ez is.
Felújított ártézi kút OberdorfbanFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:31:08 Címkék: Svájc Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn Bt 120 Oberdorf megállóhelyenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:37:44 Címkék: Oberdorf 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn Bt 120 Oberdorf és Oberdorf Winkelweg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:38:03 Címkék: Oberdorf Oberdorf Winkelweg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
A vonat a beláthatóbb útszakaszokon villamossá változik, és sorompó helyett sárga villogó és figyelmeztető KRESZ-tábla jelzi csak a keresztezését.
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 15 Oberdorf és Oberdorf Winkelweg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:38:18 Címkék: Oberdorf Oberdorf Winkelweg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A távolodó vonat mellett a pékség munkáját bemutató freskót sikerült lefényképezni.
Oberdorf Winkelweg állomás a svájci WaldenburgerbahnonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:43:23 Címkék: Oberdorf Winkelweg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A jelzők kedvelőinek készült ez a fotó, mert ezer dolog látható rajta.
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 17 Niederdorf és Oberdorf Winkelweg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:54:19 Címkék: Oberdorf Winkelweg Niederdorf 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Ilyen a vidékiesebb része a vasútvonalnak, jellegzetes, festett számlapos órával rendelkező svájci templommal. A jövőben főleg ilyen tájon fognak járni ezek a vonatok, ugyanis itt már nincs szükség rájuk, mivel a vasút átépül 1000 mm nyomközűre és Stadler Tango villamosok érkeznek a helyükre. Hosszú távon akár Bázelig is közlekedhetnek a Baselland Transport sárga villamosai majd.
A motorvonatokat a felvidéki Feketegarami Erdei Vasút szeretné megvásárolni, így akár hamarosan Szlovákiában láthatjuk viszont őket. A Feketebalogi Erdei Vasút ma főleg gőzmozdonyos, múzeális vonatairól ismert, de hamarosan több új vonalat is kaphat, illetve a meglévő vonalak egy része is átépülhet, és hivatásforgalmat, valamint a környező hegyekben kirándulóforgalmat fog lebonyolítani. A teljes tervről részletesen írtam a falujaromotorvonat.blog.hu blogom ezen cikkében .
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 17 Niederdorf és Oberdorf Winkelweg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 09:54:33 Címkék: Oberdorf Winkelweg Niederdorf 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Niederdorf megállóhely a WaldenburgerbahnonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 10:04:43 Címkék: Niederdorf 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn Bt 111 Niederdorf és Hirschlang között, a Frenke patak partjánFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 10:11:52 Címkék: Niederdorf Hirschlang 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 15 Hirschlang és Niederdorf közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 10:22:07 Címkék: Niederdorf Hirschlang 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Akit érdekel a Waldenburgerbahn felújítása részleteiben, az a BLT oldalán olvashat többet róla, például a szakaszos kétvágányúsításról vagy a jobb csatlakozások miatt összevonásra kerülő megállókról.
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 15 Lampenberg-Ramlinsburg állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 10:50:34 Címkék: Lampenberg-Ramlinsburg 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 15 Talhaus és Lampenberg-Ramlinsburg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 11:13:06 Címkék: Lampenberg-Ramlinsburg Talhaus 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Szerintem a motorvonatok elég jól fogják érezni magukat az Alacsony-Tátrában és a Vepor-hegységben, ott némelyik új vonalon még sokkal komolyabb hegyek között dülöngélhetnek majd, mint Waldenburg felé tették, feltéve persze, hogy ez meg tud valósulni, lesz hozzá finanszírozás. A Feketegarami Erdei Vasút vonalai közül a fővonali csatlakozási pont Chvatimech és Dobrocs közötti vonala lesz villamosítva és fölújítva, ez magában foglalja a híres dobrocsi stadionon átvezető szakaszt is. Szerintem ott új nyomvonalra kellene kerülnie a pályának, de a dokumentációban a vonalvezetés változatlan. A Vidra-völgyi vonal megmarad gőzmozdonyos múzeumvasútnak, a környékbeli kirándulóhelyek, étkezdék, a skanzen és más látványosságok felé viszont csökken az autóforgalom a villamosnak hála, ráadásul az új területek bevonásával jobban el is fognak a látogatók oszlani. Néhány kép a Feketebalog-környéki kisvasúti vonalakról:
A TEŽ mintájára az új hálózatot ČHEŽ-nek fogják hívni (Čiernohronská elektrická železnica), amiben a mäkčeňek áramszedőket formázó logót tudnak kiadni. Részletek szlovák nyelven a honlapjukon .
A Waldenburgerbahn Bt 111 Lampenberg-Ramlinsburg és Talhaus közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 11:21:05 Címkék: Lampenberg-Ramlinsburg Talhaus 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn Bt 111 Lampenberg-Ramlinsburg és Talhaus közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 11:21:19 Címkék: Lampenberg-Ramlinsburg Talhaus 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 17 Talhaus és Lampenberg-Ramlinsburg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 11:43:20 Címkék: Lampenberg-Ramlinsburg Talhaus 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
A Waldenburgerbahn BDe 4/4 17 Talhaus és Lampenberg-Ramlinsburg közöttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 11:43:33 Címkék: Lampenberg-Ramlinsburg Talhaus 283 Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt Hasonló fényképek |
Mi a Waldenburgerbahntól itt elbúcsúztunk, mert még volt aznapra két fontos meglátogatnivaló vasútvonalunk is. A járművekkel remélhetőleg újra találkozunk a Felvidéken, ahol pár év múlva üzembe állnak, de a vonalat is meg fogjuk látogatni még azt hiszem. Az elkövetkezőkben még Bázel felé továbbutazunk, így azt is van lehetőségem megmutatni, hogyan fognak kinézni az új BLT-s sárga-piros Stadler Tango villamosok, amelyek birtokba veszik a Waldenburgerbahn vonalát. A vonalról készítettem egy utazós és külső felvételeket is tartalmazó videót:
A BLS Cargo 486 509 Liestal állomáson cserefelépítményeket szállító tehervonatávalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 12:00:46 Címkék: Liestal 282 283 BLS Re 485/486 Hasonló fényképek |
A SBB-CFF-FFS RABDe 500 000 |
Óriási szerencsémre a svájci billenőszekrényes InterCity motorvonatok (InterCity-Neigezug, ICN) közül a 000 pályaszámú, legelső példányt sikerült elkapnunk, még ha nem is kimondottan jó fények között. Aznap este még föl is szálltunk egy hasonló vonatra, azzal utaztunk Neuchatelből Lausanneba - de arról majd később, mert bár csak pár órával később történt, még sokat utaztunk hozzá nagyon sok átszállással. A Swiss Travel Pass előnye, hogy bármerre mehetünk...
A Baselland-Transport (BLT) Stadler Tango villamosa Basel SBB állomás előttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:03:41 |
A Stadler Tango villamosok nem olcsóak, de vannak szegmensek, ahol a komfortjuk miatt nem kérdés, hogy őket akarja egy társaság. A Bázelből az elővárosokba (Basel-Stadt-ból Basel-Landschaft kantonba) közlekedő villamosok dél felé ilyenek; őket a BLT (Baselland Transport) működteti, de a városon belül a BVB (Baseler Verkehrs-Betriebe) vágányait használja. Bázelben a BVB a fő villamos-szolgáltató és egy BLT-vonalon is ők biztosítják a közlekedést teljes hosszon. A kép Basel SBB állomás, a bázeli főpályaudvar közelében készült. Ilyen villamosokat rendelt a BLT a Waldenburgerbahn vonalára is. A BLT/BVB problémakör elég komplikált, ezért javaslom elolvasni a Wikipedia szócikkét, amit én fordítottam, tehát azt olvasni olyan, mintha itt, a benbe.hu-n olvasnád:
A Basler Verkehrs-Betriebe (BVB) 309 pályaszámú Combino villamosa Basel SBB állomás előttFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:03:50 |
Bázel városán belül a BVB működteti a villamoshálózatot, és mivel az infrastruktúráját jelentős mértékben használja a BLT is, svájci módra szolgáltatás-cserével oldották meg a problémát: a BLT keleti vonalán a külvárosban is a BVB szolgáltat, és persze megkapja a támogatásokat is érte, a BLT ezzel ellensúlyozza, hogy a déli vonalakról ő bejár a BVB hálózatára. Nincs pályahasználati díj, bonyolult elszámolások, stb., hiszen úgyis a kantonok a megrendelők, minden más csak adminisztratív piszmogás.
Közben ismét a benbe.hu egy olyan fejlesztését szeretném a figyelmedbe ajánlani, ami által könnyebbé válik a keresés. Az Atlasz rendszerébe integráltam a városi villamosokat, így az összes villamosos kép geolokációval immár elérhető egyetlen oldalon. Eddig főleg típusok szerint lehetett a Mozdonyok felületen keresni, most már viszont egy település hálózatának összes típusát könnyen meg lehet találni az Atlaszban , és egy település összes járműve megtalálható lesz egy címke alatt:
A lista hamarosan bővülni fog a Kelet-Európai nagyvárosok, Berlin és a Benelux-államok villamos-hálózataival.
A Basler Verkehrs-Betriebe (BVB) 7053 Mercedes autóbusza Basel SBB állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:04:19 Címkék: Bázel villamosai Svájc Hasonló fényképek |
A Basler Verkehrs-Betriebe (BVB) 308 pályaszámú Siemens Combino Basel SBB állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:05:02 |
Egy ismeretlen Baselland Transport (BLT) Stadler Tango a Dornach Bahnhof felé tartó 10-es interurbán viszonylaton Basel SBB állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:05:38 |
A Migros TakeAway kiváló üzlete Basel SBB állomásonFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:07:26 |
Ilyen kínálat lenne a minimum minden város állomásán, egészséges ételekkel és elvitel esetén hosszan élvezhető fogásokkal. Nálunk vagy gyorsan veszít az értékéből, vagy csupa szénhidrát (és értelmezhetetlen kelttésztából van), vagy túlsütött, elavult borzalom.
A nyuszi BázelbenFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:08:22 Címkék: Vasút és Ember Hasonló fényképek |
Egy nálunk ismeretlen műveletFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:10:20 Címkék: Svájc Hasonló fényképek |
Két SBB Re 4/4-es érkezik Basel SBB állomásra egy InterCity vonattalFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:12:13 Címkék: Basel SBB 244 282 275 Re420 csarnok Svájc villanymozdony Hasonló fényképek |
Ez a történet ennyi volt, de a most bemutatott svájci út többi része még rengeteg izgalmat tartogat, amivel hamarosan érkezem újra! Addig is szeretném mindenki figyelmébe ajánlani a sok korábbi svájci túrán készült képeimet:
A SBB 460 054-0 Basel SBB állomáson tol egy emeletes InterCity vonatotFotó: Takács Bence Készítés ideje: 2018:03:27 15:18:13 Címkék: Basel SBB 244 282 275 Re460 Svájc emeletes vonat Hasonló fényképek |
[VIDEÓ] A WaldenburgerbahnFotó: Takács Bence Készítés ideje: unknown Címkék: Waldenburgerbahn kisvasút Svájc motorvonat elmúlt vezérlökocsi videó legjobb különleges téma hangulat Hasonló fényképek |
Belső és külső felvételek a 750 mm-es svájci, Basel közeli kisvasútról és környezetéről. A feketebalog projekthez tartozó források:
Köszönöm a figyelmedet! Kérlek, maradj a benbe.hu-n!
Hasonló képek:
Helyszínek:
Mozdonysorozatok:
Régi és új albumok:
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!