1021. számú vasútvonal
Krakkó (=Krakow) - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Megnyitás: | 1884-1899 | |||
---|---|---|---|---|
Építtető: |
| |||
Villamosítás: | 3 kV= | |||
Személyszállító vasút: | PKP | |||
A vonal jelentős részben a Galíciai Átmérős Vonal (Galizische Transversalbahn) részeként épült ki, amikor a terület az Osztrák-magyar Monarchia osztrák tartományainak tagja volt. A vonal feladata a tartomány fontosabb városainak összekötése volt, ezért a Kárpátok karéján kívül, annak főgerincével párhuzamosan haladt, számos helyen csatlakozva a sugárirányú vonalakhoz. Ennek köszönhető, hogy a Krakkó-Zakopane vonatozás Sucha Beskydzkában és Chabówkában is irányváltást igényel. Előbbi helyen van delta, de a város fontossága miatt sok vonat útbaejti, utóbbi helyen delta nincs, de bonyolítja a helyzetet, hogy a motorvonatokkal kiállított helyi személyvonatok Chabówkából a Transzverzális mentén Rabka-Zdrój megállóig továbbhaladnak, és csak ott irányt váltva indulnak el a másik ágán a vasútnak úticéljuk felé. Chabówka és Zakopane között helyi érdekű vonalként épült ki a pálya, de ma a vonal egységesen 90-100 km/h kiépítési sebességgel rendelkezik és végig villamosított - az elkeserítő pályaállapotok miatt azonban sok a lassújel. Az eredeti Transzverzális vonalak egy része mezei mellékvonalként működik, Rabka-Zdrój és Nowy Sacz között múzeumvasútként, amely jórészt felújítás alatt áll, Ukrajnában pedig részben villamosítva regionális vasútként léteznek még a vonalszakaszok. Hiriv állomáson nyomtávtörés van, ám az ukrán-lengyel határon pár éve már nem járnak át vonatok.
| ||||
|
1004 1003 | |||
A Przewozy Regionalne EN71-026 Krakow Glówny állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A PKP InterCity EP09 045 & 003 Krakow Glówny állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Przewozy Regionalne EN71 010 Krakow Glówny állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
1004 3 kV= | |||
1004 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
A Przewozy Regionalne EN57 2006 Stryszów és Zembrzyce között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Skawa folyón létesített víztározó miatt fölhagyott vonalszakasz. | |||
| |||
A PKP InterCity EU07 302 Stryszów és Zembrzyce között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
A Przewozy Regionalne EN57 2006 Sucha Beskidzka és Maków Podhalanski között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
A Przewozy Regionalne EN57 2006 Skawa és Skawa Srodkowa között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
3 kV= | |||
A PKP Cargo SM42 1294 Chabówka és Skawa Srodkowa között | |||
Fotó: Takács Bence | |||
1022 | |||
1022 | |||
Skansen Taboru Kolejowego w Chabówce 1022 | |||
Chabówkai járműskanzen és gőzmozdony-múzeum. Az üzemképes gépeikkel gyakran nosztalgiavonatoznak a Chabówka - Nowy Sacz vonalon és minden évben augusztusban megrendezésre kerül a Parawozjada járműparádé is. | |||
| |||
1022 3 kV= | |||
1022 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
381 | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
3 kV= | |||
A PKP EN57 1073 Zakopane állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A PKP ED72 013 Zakopane állomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A PKP SM42 677 Zakopane vasútállomáson | |||
Fotó: Takács Bence | |||