252. számú vasútvonal
Podgorica - Han-i-Hotit - Shkoder - Vorë - Tiranë
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
A vasútvonalakról részletesebb információkat találsz a csak a jobb képeket mutató oldalon, vagy a vasútállomások.hu weboldalon.
Podgorica = Titograd250 251 | |||
642 174 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
642 024 az állomási tartalék Podgoricában | |||
Fotó: Takács Bence | |||
643 050 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A 643 051 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
644 015 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
661 142 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Podgorica fűtőház | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
661 269 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
661-es a fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
661-es a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
744 011 Podgoricában | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A bari 461 043 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
461 042 a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
412 042-es a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A helyi Mazsola a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Rafamet-eszterga a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Valami régi kocsi a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Sok nagy kerékabroncs a podgoricai fűtőházban | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Busz Podgoricában | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Az Albániába vezető nemzetközi vasútvonalat csak az 1997-es albániai zavargások után sikerült teljesen helyreállítani, bár műtárgyai, főleg folyóhídjai kritikus állapotban vannak. A vonalon Shkoderig csak teherforgalom zajlik, a korábbi rend szerint Tuziban cserélt elegyet az albán T669-es Dongó és a montenegrin 661-es Kennedy. A montenegrói mozdonyhiány okán viszont újabban a T669-esek egészen Podgoricáig bejárnak, sőt, országos futásengedélyt kaptak, egy időben Nikičbe is csináltak egy személyvonati kanyart, de ennek az új CAF-motorvonatok érkezésével természetesen vége. A Shkoder-Podgorica tehervonatot külön, beosztott gép viszi, Shkoder és Durrës között az elegyet a napi két pár személyvonat egyike vegyesvonatként továbbítja. Az albán szokásoknak megfelelően szintbeni kereszteződés nemigen van a vonalon, a főutak mindenhol felüljárón keresztezik a vágányokat. Ahol mégis szintbeni kereszteződés lenne, ott mindenütt a vonathoz kiérkező jelzőőr már negyed órával a vonat előtt várakozik és elkezdi az útátjáró biztosítását. | |||
Híd az egyetlen, határt átlépő albán vasúton | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Shkodër | |||
Nagyfelbontású kép | Albán címeres Corvette Skhoderben | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Lëzhë | |||
Látkép Lezhéből, Albániából | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Vegyesbolt Lezhében | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Körforgalom Lezhében | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Busz Lezhében | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Az Albán Vasút (HSH) T669-1032 Lezhe és Milot között a shkoderi vonalon | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Milot-Rreshen közötti új építésű pályát a Klosba tervezett atomerőmű kiszolgálására kezdték el építeni, de a Klosba vezető nagyalagútnál a pálya nyomvonala végetér, bár néhány másik gyanús folt még fölfedezhető. A síneket 1997 után fokozatosan szedték föl a megépült szakaszról a podgoricai vonal és később más vonalak szanálására. Rubik után tervezik kiágaztatni a majdan Pristinába vezető vasútvonalat, azonban annak különösebb előkészítő munkái még nem látszanak. | |||
401 | |||
401 | |||
401 | |||
401 | |||
401 | |||
401 | |||
Tiranë401 | |||
Tiranában egy új sugárutat építenek, ami érinti a régi fejpályaudvart, ezért a vasút tiranai városi szakaszát elbontották. A távlati tervek szerint a város külső részén épülne egy új állomás és intermodális csomópont, ami valószínűleg tram-trainné integrálná a durresi vasútvonalat és az épülőfélben lévő tiranai villamosvonalakat. Ráfér már a városra a közösségi közlekedés, mert az autóforgalom nagyon durva. | |||
Nagyfelbontású kép | Tirana | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | A tiranai kerékpárkölcsönő állomás, avagy a low-tech BuBi | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Tirana | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Tirana | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Tirana, Enver Hoxha piramisa (végülis nem ide temették el) | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Nagyfelbontású kép | Tirana | ||
Fotó: Takács Bence | |||
Tirana, a Szkander bég tér | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Nemzeti Múzeum Tiranában | |||
Fotó: Takács Bence | |||
A Nemzeti Múzeum Tiranában | |||
Fotó: Takács Bence | |||
Mecset a Szkander bég téren | |||
Fotó: Takács Bence | |||