A SZ 813 020 az ausztriai Bleiburg állomáson
(Südbahn - Drautalbahn)
Másnap Székely Viktorékkal találkozva Szlovénia egy remek dízeles folyóvölgyi vonalának fölfedezésére indultunk. Ehhez Ausztriában egészen Bleiburgig autóztunk, ahonnan a határon átkelő első vonatot követtük csaknem Mariborig. A vonaton mázlink szerint a 25% eséllyel előforduló régi FIAT motorkocsi volt, aminek nagyon örültünk. Ugyanakkor igencsak meglepődtünk, hogy Bleiburg állomást hogy kicsinosították - pár éve még sínkoronaszint magasságú, keskeny peronok jelentették az osztrák és a szlovén vasút két kisforgalmú vonalának csomópontját. Az átépítés apropója nyílván a hatalmas Koralmbahn-beruházás: ennek keretében Graz és Klagenfurt között új, közvetlen, nagysebességű vasúti összeköttetés épül ki, így az eddig Bruck an der Mur-ból egyenletes eloszlással hol délre Grazba, hol nyugatra Klagenfurton át Villachba közlekedő vonatok helyett egy, a Westbahnhoz (bocsánat, újbeszélül Weststreckéhez) hasonló, nagy, mindent felfűző vasútvonal jön létre. A vonal magja lesz a 32800 m hosszú Koralm bázisalagút. A csatlakozó vonalak építkezései is előrehaladott állapotban vannak, így Graz mellett a Graz-Köflacher-Eisenbahn dízel motorvonatai már használják a Koralmbahn egyes részeit, de Bleiburgnál is sok nyoma látszik a csatlakozó létesítményeknek.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.