230. számú vasútvonal
RhB Albulabahn: Landquart - Thusis - Filisur - Bever - St. Moritz/San Murezzan
A jobb képeket mutasd! Több képet mutass! Minden képet mutass!
Hossz-szelvény:
Az RhB legfontosabb vonala. L. az RhB történetét bemutató cikket, illetve az Albulabahn albumot a vonal leírásával!
Megnyitás: |
| |||
---|---|---|---|---|
Hossz: | 103 km | |||
Építtető: | Rhätische Bahnen (RhB) | |||
Villamosítás: | 11 kV 16,7 Hz~ | |||
Személyszállító vasút: | Rhätische Bahnen (RhB) | |||
A svájci vasúthálózat és általában véve a világ hegyi vasútvonalainak egyik legendája a Graubünden kantonon átvezető Albula-vasút. St. Moritzból ezen haladnak a Glacier-Express vonatok Zermatt felé és ezen át jár a Chur és Tirano közötti Bernina-Express is. A Rajnától az Inn völgyébe jelentős a hágókat így elkerülő teherforgalom. | ||||
|
215 231 | ||||
A vonallal kapcsolatban lásd az RhB S-Bahn vonalát bemutató cikket! | ||||
Az RhB Ge 4/4II 630 100 Jahre Chur-DisentisLandquartban | ||||
Fotó: RhB Sajtó | ||||
Az RhB Ge 4/4II 615 Landquartban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Gm 3/3 233 Landquart állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB új, ABe 4/16 3101 pályaszámú S-Bahn motorvonata tesztelés alatt Landquartban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az SBB Am 841 036-7 Landquart állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4II 616 Landquart állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 703 Landquart állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Gm 4/4 241 Landquart állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn főműhelye. Központi épülete egy hatalmas vasbeton csarnok, melyet tolópaddal szolgálnak ki. Képesek az RhB valamennyi mozdonyát és kocsiját apró darabjaira szedni, megjavítani, de még újragyártani is. Részt vettek a Görög Államvasutak (OSE) 1000 mm nyomközű GTW motorvonatainak gyártásában is. A területen tárolják több nosztalgia-járművüket is. Általában nem látogatható. | ||||
| ||||
A Rhätische Bahn legnagyobb fűtőháza, villamosított fordítókoronggal, körfűtőházzal, zárt mosóépülettel, és az elővárosi ABe 4/16 Allegra-motorvonatok karbantartó-csarnokával. Mellette több, már használaton kívüli mozdonyt is tárolnak. Előzetes egyeztetés alapján látogatható. Részletesebb leírás a vonalat bemutató cikkben. | ||||
A Ge 4/4I 603 Landquartban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Mozdonyok a landquarti fűtőházban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A landquarti körfűtőház előtt áll a Ge 4/4II 628 és a Ge 4/4II 629 | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Az RhB egyik Bébi-Krokodil-ja, Ge 6/6I 414 a landquarti fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB egyik Bébi-Krokodil-ja, Ge 6/6I 414 a landquarti fűtőházban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A frissen felújított Ge 6/6II 707 Landquartban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Egy háromrészes ABe 8/12 Allegramotorvonat érkezik a landquarti mosóba | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB G 4/5 108 és G 4/5 107 Landquartban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4I 602 Landquartban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Zizers Altlöser = (Kreuzungsstation) | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
15 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
215 | ||||
Az SBB Re 420 11113 egy zürichi InterRegio vonattal Chur állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az SBB Re 4/4 11109 Swiss Expressfestésű mozdonya egy igen vegyes szerelvénnyel Churban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az SBB Ee 922 018-7 pályaszámú kis Stadler tolatómozdony Chur állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 3/3 214-es és a Gm 3/3 233-as tolatómozdonyok az új churi fűtőháznál | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Két Be 4/4-es S-Bahn motorvonat arcéle Churban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az SBB Re 4/4 11223 Churban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
SBB billenőszekrényes városközi motorvonat (ICN) Chur üzemi pályaudvarán | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4II 629-es villanymozdonya Chur állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ABe 8/12 3504 Dario ColognaArosába indul Chur Stadt állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az ABe 8/12 3504 Dario ColognaArosába indul Chur Stadt állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
215 | ||||
215 | ||||
215 | ||||
215 | ||||
A kilátás Felsberg aluljárójából | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 2/4 222-es nosztalgia-villanymozdonya Felsbergben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Heinekenes ládák egy italos logisztikai központ iparvágánya mellett Felsbergben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Felsberg D55-öse | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
215 | ||||
A Ge 4/4II 616 Felsberg és Domat/Ems között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 651 Glacier on TourFelsberg és Domat/Ems között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 647 Felsberg és Domat/Ems között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az Erlebniszug Albula élén a Ge 6/6I 415-össel Domat/Ems és Felsberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Be 4/4 513 Felsberg és Domat/Ems között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Be 4/4 514-es S-Bahn Felsberg és Domat/Ems között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Be 4/4 512 Domat/Ems és Felsberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Be 4/4 511 Felsberg és Domat/Ems között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4II 631 Domat/Ems és Felsberg között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
215 | ||||
Az RhB Be 4/4 511 motorvonat Domat/Ems állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az Ems Chemie fonódott iparvágányának kiágazása és terelő-csonkavágánya Domat/Ems és Ems Werk között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Fűrészüzem Ems Werknél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
215 | ||||
Az SBB-CFF-FFS Re 420 11241 pályaszámú mozdonya és testvére által vontatott tehervonat az RhB fonódott iparvágányán Domat/Ems és Ems Werk között | ||||
Fotó: mostlybytrain | ||||
Normálnyomközű tartálykocsik Ems Werknél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az Ems Chemie T239-S01 pályaszámú iparvasúti mozdonya | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
215 | ||||
Normálnyomközű tartálykocsik, az ipari mozdonyok fűtőháza és a Sallinger-fatelepre vezető fonódott iparvágány aluljárója Ems Werknél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
215 | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
232 | ||||
A Ge 4/4II 632 Zizersés 616 Filisurtandemben egy nehéz tehervonat élén Reichenau-Taminsban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Be 4/4 514 és Tm 2/2 119 Reichenau-Taminsban | ||||
Fotó: | ||||
Az RhB Be 4/4 514 motorvonat 1714 pályaszámú vezérlőkocsija Reichenau-Tamins állomáson | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Tejesbödönök kirakodása Reichenau-Tamins állomáson | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Reichenau-Tamins felvételi épülete | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Gyülekezik a PFT-csapat Reichenau-Taminsban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4II 632 Zizersés 616 Filisurtandemben egy nehéz tehervonat élén Reichenau-Taminsban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Az RhB Ge 4/4III 651 Glacier on Tournagyteljesítményű, hegyipályás villanymozdonya Reichenau-Tamins állomáson | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
232 11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 6/6II 702 a reichenaui Hátsó-Rajna hídon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
232 | ||||
RhB Ge 4/4II a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna hídon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 647 Bündner Kantonalbanka reichenaui Hátsó-Rajna hídon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 6/6II 705 egy Disentis/Mustér - Landquart tehervonattal a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna-hídon | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Az RhB Ge 6/6II 705 egy Disentis/Mustér - Landquart tehervonattal a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna-hídon | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Be 4/4 511-es S-Bahn Rhäzünsből Schiersbe tart a Hátsó-Rajna hídján Reichenau-Taminsnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Be 4/4 514-es Rhäzünsbe tartó S-Bahn vonattal a Reichenau-Tamins melletti Hátsó-Rajna-hídon | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Az RhB Ge 4/4II 628 egy Disentis/Mustér - Chur - Vereinatunnel - Scuol-Tarasp RegioExpress vonattal a Hátsó-Rajna hídján Reichenau-Taminsnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4II 628 egy Disentis/Mustér - Chur - Vereinatunnel - Scuol-Tarasp RegioExpress vonattal a Hátsó-Rajna hídján Reichenau-Taminsnál | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
232 | ||||
Az RhB Ge 4/4II 611 Log inFarsch elágazásnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 643-as Ems Chemieaz önállóan közlekedő Zermatt-St. Moritz GEX-szel Reichenau-Tamins és Bonaduz között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Be 4/4 513-as S-Bahn motorvonat 1713-as vezérlőkocsija Reichenau-Tamins és Bonaduz között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az Albulabahnra tart a Ge 4/4III 650-es, az Albula-Bernina vonalak UNESCO Világörökség tagságát hirdető mozdony | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Be 4/4 515-ös S-Bahn motorvonat Bonaduz és Reichenau-Tamins között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Be 4/4 515-ös S-Bahn motorvonat Bonaduz és Reichenau-Tamins között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az RhB Ge 4/4II 612 pályaszámú, tirisztoros villanymozdonya még eredeti lámpákkal és zöld színben Rhäzüns mellett 1985. szeptember 12-én | ||||
Fotó: Werner Brutzer | ||||
Be 4/4 513 a 1713-as, új lámpás vezérlőkocsival Rothenbrunnenben | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Egy Pelton-kerék Rothenbrunnennél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az RhB Ge 4/4III 644 SavogninRothenbrunnen és Rodels-Realta között a Glacier-expresszel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az útba épített iparvágány Rothenbrunnennél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Normál nyomközű iparvágány Rothenbrunnennél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Normál nyomközű iparvágány és az RhB vágányának keresztezése Rothenbrunnennél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4III 644 SavogninRothenbrunnen és Rodels-Realta között a Glacier-expresszel | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Az RhB Ge 4/4III 644 SavogninRothenbrunnen és Rodels-Realta között a Glacier-expresszel a Schloss Ortensteinnél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4III 641 pályaszámú, Coopreklámmatricás villanymozdonya Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Az RhB Be 4/4 512 pályaszámú S-Bahn motorvonata a 1712 pályaszámú vezérlőkocsival Rothenbrunnen és Rodels-Realta között halad a Schloss Ortensteinnél | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Be 4/4 512 pályaszámú S-Bahn motorvonat Rodels-Realta és Rothenbrunnen között a Schloss Ortensteinnél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4III 641 pályaszámú, Coopreklámmatricás villanymozdonya Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4III 641 pályaszámú, Coopreklámmatricás villanymozdonya Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Be 4/4 512 pályaszámú S-Bahn motorvonat Rodels-Realta és Rothenbrunnen között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 647 Rodels-Realta és Cazis között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Be 4/4 1714 Rodels-Realta és Cazis között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn Tm 2/2 117 Thusis állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
| ||||
| ||||
A Ge 6/6I 415 pályaszámú Krokodil-villanymozdonya egy tehervonattal a Thusis előtti régi Hátsó-Rajna-hídon 1986. január 8-án | ||||
Fotó: Werner Brutzer | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Sils i. D. = 735 m, Sils im Domleschg | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Cugnieler és Versasca-tunnel = 39+694 m | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Pflanzgarten-tunnel I. és II. = 98+57 m | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
| ||||
| ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Nisellas- és Rundgiern-Viadukt = 72+74 m | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 642 Tiefencastelben | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 642 Tiefencastelben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 652 Hockey Club DavosTiefencastel állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 6/6II 702 Tiefencastel állomáson | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Busz kerékpárszállító támokkal Tiefencastelben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Surava és Tiefencastel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Surava és Tiefencastel között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 652 Hockey Club DavosSurava és Tiefencastel között a Glacier-Express panorámavonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn ABe 8/12 3508 AllegraTiefencastel és Surava között egy Bernina-Express vonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 617 RePowerTiefencastel és Surava között egy tehervonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 633 Tiefencastel és Surava között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 646 Tiefencastel és Surava között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 651 Glacier on TourTiefencastel és Surava között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Surava és Alvaneu valójában nem csak teherforgalmat szolgálnak ki, minden reggel a GmP hegymenetben és az egyik esti RB völgymenetben megáll itt, így ideálisan lehet fotózni jönni ide. A helyváltoztatás utána gyalog vagy busszal oldható meg. | ||||
A Rhätische Bahn Ge 6/6II 706 Surava állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Surava állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Surava állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Surava állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tm 2/2 16-os síntraktor Surava állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tm 2/2 26-os síntraktor Surava állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Schmittnertobel-Viadukt = 137 m | ||||
Más források Schmittentobel-Viaduktnak hívják. | ||||
A Ge 4/4III 641 a Schmittentobel-Viadukton Alvaneu és Filisur között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Schmittnertobel-Viadukt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 641 Filisurnál a Zalaint-alagútnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 641 a Landwasser-Viadukton Alvaneu és Filisur között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 647 a Landwasser-Viadukton Alvaneu és Filisur között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 652 Hockey Club DavosAlvaneu és Filisur között a Landwasser-Viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB G 4/5 107 pályaszámú nosztalgia-gőzmozdonya a Landwasser-viadukton Filisurnál | ||||
Fotó: Daniele Donadelli | ||||
A Ge 4/4III 647 a Landwasser-Viadukton Alvaneu és Filisur között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 641 Filisurnál a Landwasser-viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
231 | ||||
A régi KÖFI-pult Filisurban a restiben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4III 642 Filisurban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4III 642 Filisurban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 644 Filisurban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A régi KÖFI-pult Filisurban a restiben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Greifenstein-Kehrtunnel = 698 m | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az igencsak vegyes vonatunkba egy Gourmino étkezőkocsi és két Coop hűtőkonténer is jutott - a háttérben az első spirálalagút, a Greifenstein-Kehrtunnel kijárata Filisur fölött | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A 36 méter hosszú Faleinerweg-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Ruegna-, Kleiner Cruschetta és Grosser Cruschetta-Tunnel, Cruschetta-galéria = 21+74+417 m | ||||
A Ruegna-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Kleiner Cruschetta-Tunnel és a galéria | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Grosser Cruschetta-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Bellalunna-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Stulsertobel-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Stulsertobel-Viadukt és az alagút másik vége | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Stulsertobel-2 Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Streda-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Bergünerstein-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A kőomlások miatt épített Glatscheras-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 647 Bergün/Bravuogn és Stugl/Stuls között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 647 Bergün/Bravuogn állomásra érkezik Stugl/Stuls felől | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
1372 m | ||||
A Ge 4/4II 633 a szokásos reggeli GmP-vel jár be Bergün/Bravuogn állomásra | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 641 COOPBergün/Bravuogn állomáson | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Tm 2/2 116 Bergün/Bravuogn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tm 2/2 116 pályaszámú Schöma traktor Bergün/Bravuogn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az Albulabahn a világörökség része - de azért a kötelező kajaautomata ott van | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Aláverőgép Bergün/Bravuogn állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 644 és a Tm 2/2 116, valamint egy aláverőgép Bergün/Bravuogn/Madruns állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 644 és a Tm 2/2 116, valamint egy aláverőgép Bergün/Bravuogn/Madruns állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 648 Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6I 415 és a Ge 4/6 353 Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 644 Preda és Bergün között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Jó helyen volt a szállásunk | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 652 Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 644 egy Chur - St. Moritz RegioExpresszel Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 6/6II 705 Preda és Bergün/Bravuogn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 6/6II 705 Preda és Bergün/Bravuogn között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 650 UNESCO-Welterbea Clix-viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 650 UNESCO-Welterbea Clix-viadukton | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
God-Wendetunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
God-Wendetunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 651 Glacier on Touregy St. Moritz - Chur REX-szel Muot és Bergün között a vonalkifejtés második szintjén | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 658 RhB Teama Glacier-Express közvetlen kocsikat is továbbító RegioExpress vonattal Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 644 LazzariniPreda és Bergün/Bravuogn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 6/6II 702 tehervonatával Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 6/6II 705 Preda és Bergün/Bravuogn között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 6/6II 706 Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) ABe 8/12 3503 Bergün/Bravuogn és Preda között egy Bernina-Express vonattal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 641 Coopegy Chur - St. Moritz RegioExpresszel Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
A Ge 4/4III 658 RhB Teama Glacier-Express közvetlen kocsikat is továbbító RegioExpress vonattal Bergün/Bravuogn és Preda között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 644 Preda és Bergün között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
RegioExpress a sötétben Bergünnél | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
RegioExpress a sötétben Bergünnél | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 644 Preda és Bergün között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Val Tisch-Viadukt | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Presüra-Tunnel (Prasegras-Tunnel) = 34 m | ||||
Presüra-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 641 a Zalaint-alagútnál Alvaneu és Filisur között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 651 Glacier on Toura Fuegna-alagútnál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4II 631 az Albula-I viadukton | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 641 az Albula-I viadukton Muot és Preda között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 641 az Albula-I viadukton Muot és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 642 A Rugnux-spirálalagút előtt és után | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 651 Glacier on Touraz Albula-I viadukton | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Rhätische Bahn tehervonatába sorozva egy aláverőgép mászik fölfelé az Albula-hágóra - a vonógép a Ge 6/6II 705 | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4II 631 tehervonattal az Albula-I viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 651 Glacier on Touraz Albula-I viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Rugnux-Kehrtunnel és a hófúvás ellen védő kapu | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
[GIGAPAN] A Ge 4/4III 642 A Rugnux-spirálalagút előtt és után | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 641 a Rugnux-támviadukton Muot és Preda között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Az előbb látott tehervonat a Ge 6/6II 705-tel a Rugnux-viadukton | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Munkások másznak föl a viadukthoz | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4III 647 az Albula-II viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
| ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között az ingavonattal kiadott Schittelzuggal az Albula-III viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 616 és 617 Preda és Muot között tehervonattal az Albula-III viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 644 az Albula-II viadukton | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 653 Muot és Preda között az Albula-III viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 650 Preda és Muot között az Albula-III viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 6/6II 706 az Albula-III viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 6/6II 706 az Albula-III viadukton | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között az Albula-III viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Maliera-galéria | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 642 RhB-Teamreklámmozdony a Muot és Preda közötti Albula-IV viadukton | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
[GIGAPAN] A Ge 4/4III 642 RhB-Teamreklámmozdony a Muot és Preda közötti Albula-IV viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 653 Muot és Preda között az Albula-IV viadukton | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
Az RhB Ge 4/4III 650 UNESCOaz Albulabahnon Preda és Muot között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Zuondra-Tunnel | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Muot és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között az ingavonattal kiadott Schittelzuggal | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között (a Schittelzug élén a 1723-as vezérlő) | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Muot és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 6/6II 705 Muot és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
3 kV= | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Muot és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4I 605 Preda és Muot között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Muot és Preda között az Alp Naz közelében | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn ABe 4/4III 3513 Bergün és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn ABe 8/12 3513 Preda és Muot között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Preda állomás kijárati jelzői Bergün felé | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 650 UNESCO-WelterbePredában | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 650 Preda állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn ABe 4/4III 3513 Bergün és Preda között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Spinas megállóhely az Albula-alagút bejáratánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Spinas megállóhely az Albula-alagút bejáratánál | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Gyorsuló mellékhelyiség Spinasban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Spinas | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4I sorozatú villanymozdony tehervonattal a behavazott Val Beverben, útban Alp Spinas és az Albulatunnel felé | ||||
Fotó: Jan-Geert Lukner | ||||
Ge 4/4III sorozatú villanymozdony a Chur-Tirano viszonylaton közlekedő Bernina-expressz vonattal a behavazott Val Beverben, nem sokkal az Albula-alagút után | ||||
Fotó: Jan-Geert Lukner | ||||
A Ge 4/4III 644 egy hóvirágos mezőn Bever mellett | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 644 egy hóvirágos mezőn Bever mellett | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 643 Spinas és Bever között a Val Beverben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 643 Bever és Spinas között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4III 646 Bever és Spinas között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 6/6II 706 egy tehervonattal a Val Beverben | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 701 Bever és Spinas között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 703 Spinas és Bever között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) ABe 8/12 3508 Bever és Spinas között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4III 642 RhB Teama Bernina-Express panorámavonattal a Val Beverben Bever és Spinas között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
233 | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 6/6II 706 Bever állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 4/4II 616 a valódi EngadinStar gyorsvonattal Beverbe érkezik | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn (RhB) Ge 4/4II 612 Bever állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 651 Beverben | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
Megérkeztünk az Engadinba - konténerszállító bölcsőkocsikat tárolnak Beverben | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
233 11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Ge 4/4II 630 Samedan és Bever között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 611 Samedan és Bever között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 650 Samedan és Bever között | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4III 650 Samedan és Bever között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 6/6II 701 Bever és Samedan között egy tehervonatot húzva az Oberengadinban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
A Ge 4/4II 630 Samedan és Bever között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
NEVA-ingavonat Bever és Samedan között az Oberengadinban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Az RhB Ge 6/6II 701 Bever és Samedan között egy tehervonatot húzva az Oberengadinban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
233 | ||||
Az RhB Ge 4/4II 630 és a Ge 3/3 215 Samedanban, a hálózat keleti központjában | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Teherkocsi lekapcsolása egy Scuol-Tarasp - Pontresina vonatról Samedanban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Tmf 2/2 89 pályaszámú traktor a samedani fűtőházban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4II 624 Samedanban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4II 619 100 Jahre BerninaSamedan állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A BDt 1753 Samedanban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 6/6II 705 és a Ge 4/4III 641 Samedanban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Ge 4/4III 641 Samedanban | ||||
Fotó: Lászlófi Károly | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Az új aluljáró a főút alatt Samedanban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Celerina és Samedan között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 651 Samedan és Celerina között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 644 Celerina és Samedan között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Celerina/Schlarigna = Celerina | ||||
1730 m | ||||
A Ge 4/4III 651 Celerina/Schlarigna állomáson | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
A Rhätische Bahn Ge 4/4III 352 Celerina és St. Moritz között | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
11 kV 16,7 Hz ~ | ||||
Sankt Moritz/San Murezzan = 1775 m 235 | ||||
1775 m | ||||
Sankt Moritz állomás | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
Másnap reggel a Ge 4/4III 647 áll indulásra készen St. Moritzban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A Matterhorn-Gotthardbahn egyik EW II kocsija Sankt Moritzban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||
A régi és az új Glacier-Express St. Moritz-ban | ||||
Fotó: Takács Bence | ||||