A NÖVOG 2095 008 Kirchberg an der Pielachban a wieselburgi kőbánya 1974-es bezárása után emelt közút-vasúti kőrakodónál egy dozátorszerelvénnyel
Kirchberg a legnagyobb település a vonal mentén. Érdemes megnézni a vasárnap délben látogatható terepasztalt, ami a Mariazellerbahn hegyi szakaszának 1:87-es leképezése (persze némi kompromisszummal). Központi szerepe miatt már a vasút építésekor fölmerült, hogy idáig normál nyomtávval épüljön meg, és a legutóbbi, az ÖBB által előidézett válsága során fölmerült a kisvasút (a többi kisvasúttal, így az Ybbstalbahnnal, Thörlerbahnnal együtt történő) teljes megszűntetése, illetve Kirchbergig normál nyomközre való átépítése. Ez egy beváltnak nevezhető megoldás az ÖBB-nél: a Krumpe utolsó, a Kienberg/Gamingba vezető normál vonalat keresztezve továbbhaladó Wieselburg-Gresten szakaszát átszögelték normálra, így megspórolva a kocsivivőzést. Ez azonban nem teljesen érthető, hiszen a Zell am Seeből induló Pinzgauer Lokalbahn és a Jenbachból induló, több szakaszon két vágányon nagyon komoly forgalmat lebonyolító Zillertalbahn is bőszen kocsivivőzik , előbbi persze csak azóta, hogy az ÖBB-től Salzburg tartomány kezébe került. Alsó-Ausztria tartomány sajnos nem készül ilyesmire.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.