A CFR MARFA 47 4011-0 Ciopeia és Ohaba de sub Piatra között
(Első Erdélyi Vasút)
Őrváralját (ma: Subcetate, Románia) elhagyva már szűkebb a völgy, a közút föl-le mászik a dombokra, a vasút kanyargósabbá és főleg meredekebbé válik. Nem messze ide található Hátszeg (ma: Hateg, Románia), az Őrváraljáról Hátszegen és Baucáron át Karánsebesre vezető helyi érdekű vonal a Magyar Királyság másik közforgalmú fogaskerekű vasútja volt, Hátszeg romos állomásán még az eredeti HÉV-szabványú fa melléképületek is láthatóak:
A baucári fogasról került a Felvidékre a két TIVc. osztályú fogaskerekű gőzmozdony , amelyek közül az egyik ma a tiszolci vonalon nosztalgiavonati szolgálatot lát el Magyar Királyi Államvasutak cégjellel és a Magyar Királyság nagycímerével (rajta az Árpád-sávokkal), mégpedig a román vasúthistórikusok utasítására. A baucári fogasvonal pályája többnyire járhatatlan:
, ahol fogasléces volt a pálya, ott már többnyire föl is szedték a sínt. Néhány kép a fogasról:
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.