Az ÖBB 1116 153 Gmündben
1870-ben épül meg a Franz-Josefs-Bahn (FJB) Bécs és Gmünd között, folytatással Česke Budejovicén át egészen Prágáig. A végig kétvágányú vasútvonalon a második vágányt 1959 és 1967 között Absdorf-Hippersdorfon túl fölszedték, így ma jelentős keresztre várási idők nehezítik a közlekedést. A Wiesel-kocsikból álló REX vonatok, valamint a Sigmundsherbergig közlekedő, mindenütt megálló, 4020-as motorvonatokkal kiadott S-Bahn kétórás ütemben jár, hétköznap sűrűbben. A vonal gyönyörű, dombvidéki környezetben vezet, bőséges fotótémát kínálva a vasútbarátoknak, még ha nem is alpesi környezetet. Számos mellékvonal ágazik ki belőle, így Sigmundsherbergnél a Kamp folyó völgyében vezető, festői mellékvonal (ezen 5047-es motorkocsik közlekednek), a megszűnt Sigmundsherberg-Zellerndorf, a megszűnt Göpfritz-Raabs, a szintén megszűnt Schwarzenau-Waidhofen a.d. Thaya és a kirándulóforgalmat lebonyolító Schwarzenau-Zwettl. A legérdekesebb azonban feltétlenül a Gmündből induló Waldviertler Schmalspurbahn.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.