A BBÖ 2095.12 Alt Weitra és Weitra között
A Nordaston a csekély forgalom miatt 1986. június 1-jén, 86 év és 11 hónap üzem után a személyforgalmat megszűntették, a vonatokat autóbuszokkal váltották ki (a pótolták
szó használatát elutasítom). A teherforgalom 1992. május 29-ig megmaradt. A Südaston álltak forgalomba az ÖBB első modern, 5090 sorozatú motorkocsijai, amik egészen a 2001 május végéig közlekedtek. 2001. júniusa óta a turizmus igényeit állítólag figyelembevevő menetrend szerint járnak a vonatok, miután ennek létjogosultságát egy alapos utasszámlálásos, két éves próbaidőszak megalapozta. A vonatok a hét különböző napjain eltérő szerelvényösszeállítással, aranyszín 5090-esekkel, dízeles vagy gőzös nosztalgiaszerelvénnyel közlekednek. Az általános napi egy pár vonat egy úticélhoz való elutazást és visszautazást tesz lehetővé, a vonal menti települések fölfedezését, más irányba történő utazást, igazi kerékpáros forgalmat nem. Ezen az adventi hétvégén, amikor négy fordulót tettek meg a dízeles vonatok, és Bécsből nosztalgiavonat is indult Gmündbe, emiatt több vonat üresen közlekedett, csak a nosztalgiavonathoz csatlakozó járatok voltak teltházasak. A vidékkel ismerkedni vágyó turisták többsége a gyorsabb eljutást biztosító autót választja. Talán nem is tudja, hogyan járnak a vonatok, olyan ritkák.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.