A DB AG 403 521-8 Estingben
Münchenben nem vonatot fotózni jártam, de akadt egy kevés szabadidőm, akkor pedig már kihasználtam, és kimentem az itt hat vágányos München-Augsburg vasútvonal mellé. Bár a nagysebességű vonatoknak a két zajvédőfal között kellett volna jönniük, szerencsémre sikerült elkapnom egy Kölnbe tartó InterCityExpress motorvonatot. Mivel Frankfurt am Main és Köln között a Schnellfahrstrecke Köln–Rhein/Main nagysebességű vonalat is igénybe veszi, így a vonat egy dupla ICE3-as kellett, hogy legyen.
Útja legnagyobb részében nem tudja kihasználni 330 km/h-s legnagyobb sebességét, csupán csak az utolsó 180 km-en, de arra a pályára a 40 ezrelék legnagyobb emelkedés miatt más típusú ICE vagy egyéb vonat nem is mehet. Augsburgtól odáig viszont komoly kanyargás vár az utasokra, és Augsburgig is csak 200-230 km/h sebességgel haladhatnak a vonatok. A többi irányban jellemzően más ICE-generációk vonatai járnak, amelyeknek ez a sebesség alkalmasabb. Németországban kevés a csak személyforgalom számára épült, nagysebességű vonal (a berlini kapcsolattal ez most jelentősen bővült), nem véletlen, hogy az ICE1 és ICE2 leváltására tervezett ICE4-esek legnagyobb sebessége is alváltozattól függően 230-250 km/h. Az ICE4-est nem szabad összekeverni az ICE3 típus kiegészítésére beszerzett, Siemens Velaro alapú 407 sorozattal! (Az eredeti 403 és a többáramrendszerű 406 sorozatok a Bombardier-vel kooperációban készültek.)
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.