A ŽFBH 441 512 (korábban a TCDD-nél bérben, mint E52 512) Želeće és Žepče között egy helytelen vágányon közelekdő tehervonatot húzva
Ezért kell vörös fénnyel jeleznie (normál esetben nappal a vonatok elején nincs fény). Úgy tűnt, a másik vágányt nem használják, nyílván alacsonyabb sebességgel volt járható és most szükség sem volt rá a lecsökkent teherforgalom miatt. Azért nem megszűnésre kell itt gondolni: a bosnyák teherszállítás, és hát ezzel gyakorlatilag a bosnyák vasút fenntartásának egyetlen oka a zenicai vasmű nyersanyagéhségének a kiszolgálása. Banja Lukai és tuzlai szén mellett jó sok vasérc is kell neki, ami hajóval érkezik és többnyire Fiumében rakodják ki, onnan jut el Zágrábon, Banja Lukán, Dobojon át Zenicába (és ez rögtön meg is magyarázza, miért itt kétvágányú a vonal, és nem a fővároshoz közelebb). Most viszont bővítési munkák folynak Fiumében, ezért ideiglenesen Pločéban rakják ki az ércet és oda is viszik le (ugyanazokban az Eas kocsikban) a kész acéllemezeket. Azokban a tehervonatunkban reménykedtünk nagyon, mikor ezt a túrát megszerveztük.
A török vasúttól visszatért, még TCDD feliratú gépek egyik példányáról itt látható kép (ez a rajlovaci fűtőház mellett készült).
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.