A MÁV-START 418 178 Kispest és Kőbánya-Kispest között
Tök átlagos kép, de az ilyenekből lesznek idővel a dokumentumok, meg az olyan képek, amiket bánunk, hogy nem csináltunk meg annak idején - amikor még meg lehetett volna. A 142-es vonalon ma még fix helyük van a Csörgőknek, bár volt olyan időszak, amikor teljesen eltűntek a 2-es vonali vágányzár alatt, és kisajátították a vonalat a Desirók , és az érdeklődő vasútbarátnak örömteli volt, amikor mégis visszatértek a Csörgők valamivel később. Először ráadásul csak kisegítésként, nem fixen, bár ez mára eléggé bebetonozódott hétköznapokra. Ma, egy vidékpártoló kormánnyal lehetetlennek tűnik, hogy innen a Csörgők eltűnjenek, de a realitás az, hogy bármikor elhullhat annyi itt és az ország többi részén is, hogy egyszercsak nem látjuk őket többet - kapunk helyette Bézé-kígyót, Dácsiát, Desirót, vagy akár egy vonathelyettesítő buszjáratot.
Az első vonalbezárásokkor megtanultam, hogy mindenhová el kell menni, és a teljesen mindennapi dolgokat is le kell fotózni, mert később majd hiányozni fog. A Covid alatt gyorsan eltűntek a 29-05 Bp-kocsik, a gyorsvonati Y-kocsik, átalakult az IC-kocsik festése, IC+ és START színtervekbe öltöznek a Bmx-ek és halberstadtik. Szinte észrevétlenül. És bármennyire is gyűlölöm, rühellem, utálom a posta-Bhv-t, ez a kép is egyszer még nosztalgikus lesz. És hogy mikor? Múlt héten a 418 130 kapcsán sokan azt hitték, hogy annak a gépnek annyi is volt. Úgy tűnik, menthető, hogy mentve is lesz-e, az még kérdés. De legalább vannak képeim róla:
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.