A ŽSSK Cargo 131 150-4 Hrádek ve Slezsku és Návsí között
Megnyitás: |
| |
---|---|---|
Építtető: | Kassa-Oderbergi Vasút (KsOD) / Košicko-bohumínskej železnice | |
Villamosítás: | 3 kV = | |
Személyszállító vasút: | ČD/ŽSSK | |
A jókúti után a második legfontosabb szlovák-cseh határátmenet a Csáca és Mosty u Jablunkova között húzódó, ahol Kassa és Zólyom felől Ostrava, Přerov és Olomouc érintésével Prágába közlekednek a személyszállító vonatok és igen jelentős teherforgalom is bonyolódik. Az osztrák Kaiser Ferdinands Nordbahn és a magyar Kassa-Oderbergi Vasút együttműködésével kiépült vonalhálózat a dualizmus idején elsősorban Galícia elérését szolgálta a Felvidék és Bécs felől is, ennek köszönhető a ma, szlovák-cseh viszonylatban kicsit előnytelen vonalvezetése, viszont a Kassáról erre közlekedő nemzetközi vonatok Észak-Morvaország minden nagyvárosát és számos kisvárosát érinthetik, szemben a Puhó és Horní Lideč közötti átmenettel, ahol például Ostrava kimarad. Fővonalként igyekeztek az ívekre és a hossz-szelvényre ügyelni, mégis akár 16 ezrelékes emelkedő is található a vonalon, több hegyvidéket is átszel, ahol pályája elég kanyargóssá válik (ám hágóátkelésről nem beszélhetünk) és a vonalat számos műtárgy (alagút, viadukt, tám- és bélésfalak) építése teszi izgalmassá. | ||
|
Csehországban a Kassa-Oderbergi Vasút vonala az Olza folyó völgyében folytatódik, és bár Csehország és Szlovákia már két külön ország, a ŽSSK Cargo vonatai itt átjárnak, méghozzá a kétszekciós 131 sorozatú mozdonyokkal. Bár itt hágóról nem beszélhetünk, Csáca felé mégis olyan erős az emelkedő, hogy egy öreg ČD Cargo villanymozdony Návsíban rááll a vonat végére megtolni.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.