< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A PKP EP07 412 Katowice állomáson

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2015:12:27 20:46:40

1104 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Katowice 1001 1002 1006 1007 1018 EU07 EP07 412 EU07 Lengyelország PKP villanymozdony perontetö éjszakai wedgie Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A PKP EP07 412 Katowice állomáson fotó

Elfoglaltuk a kényelmesen a vasútállomás modern bejárata mellett található szállásunkat, amelyik az olcsó, de rendben volt kategóriát képviselte, majd állvánnyal besétáltunk az állomásra kicsit megismerkedni a helyi vasúti járműkultúrával. Elsőnek egy igazi lengyel klasszikust néztünk meg, vödörlámpába applikált halogénizzókkal, mert itt a durvát is lehet fokozni, szóval a PKP InterCity egy EP07 sorozatú mozdonyát fényképeztük le. Ezek az univerzális villanymozdonyok voltak az első, nagy mennyiségben beszerzett villanymozdonyok a háború után. Több cég is küldött próbamozdonyt, így például a csehszlovák Škoda is, de végül az English Electric EU06 sorozatú mozdonya lett a befutó, amiből 20 darab készült az Egyesült Királyságban. Ezt követően a lengyelek megvásárolták a licenszét, és apró módosításokkal a Pafawag Wroclaw és a Cegielski Poznan gyártani kezdte az EU07 szériát. A 80 tonnás mozdonyok teljesítménye 2000 kW, legnagyobb sebessége 125 km/h volt. A hosszú gyártási idő alatt természetesen kis módosításokat hajtottak végre rajta (a magyar V43-as is 25 különböző alsorozatban készült a Ganz-MÁVAG-nál), de ez az EP07 egy későbbi átépítés eredménye, amit a különböző műhelyekben nagyjából egységesen hajtottak végre. Ennek keretében a gyorsvonati forgalom számára kedvezőbbé vált az áttételezés, felújították a vezetőfülkéket és sok más dolog is megújult. Bár sebességük egyre kevesebb közlekedési irányban elegendő, az eredeti EU07-eseből még 86, az EP07-esből 150 szolgál a PKP InterCity-nél, pár példány pedig még a regionális forgalomban közlekedik. Az átépített EP07-esek megtartották eredeti sorszámukat (ez tehát eredetileg az EU07-412 volt), a homlokfalon látható számítógépes pályaszám (rövid UIC-szám) a lengyeleknél legtöbbször nem egyezik a hagyományos, mindenki által használt számozással.

Készült 3 db. EU07A is, amik eredeti kivitelű EU07-esek 160 km/h-ra átépített változatai, ezek viszont 001-003 közé lettek átszámozva. A PKP InterCity további ilyen átalakításokat nem tervez.

A gépek becenevei közé tartozik az Anglik (angol) és a siódemka (hetes), illetve az eredetileg a regionális forgalomra átépített, ezer fölötti pályaszámú EP07-eseket szokták budyń (budi) névvel is illetni.

Új albumok:
Járműbemutató Csillebércen

 
Covid vegyes 2.

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum