A PKP EP09 040 Katowice állomáson
Az EP09-esek a 160 km/h sebességet elérő, de külön kocsikból álló InterCityk (vagy, mint itt, éjszakai vonatok) igáslovai, amik akár Prágáig is eljutnak , hála a megfelelő feszültségű felsővezetéknek. Sajnos nem tudom, ez a vonat hova tartott, de este tízkor biztos nem valamelyik szomszéd városba indult. Az előző képen látott IC FLIRT viszont tudom, honnét jött: a Balti-tenger partján fekvő Gdynia kikötőjéből, és még csak nem is a legrövidebb úton. Az ugyanis a szénszállításra szolgáló közvetlen vonal lenne, ami jellemzően elkerüli a nagyvárosokat, ehelyett egy irányváltással, egyvágányú mellékvonalakkal és ilyesmikkel fűszerezett kacsázást rendezett a következő menetrenddel:
Gdynia Gł. 13:08, Gdańsk Gł. 13:31-34, Tczew 13:53-54, Bydgoszcz Gł. 15:02-14, Toruń Gł. 15:53-55, Kutno 17:08-15, Łód Kal. 18:22-28, Piotrków Tryb. 19:19-20, Radomsko 19:46-47, Częstochowa 20:13-14, Sosnowiec Gł. 21:11-12, Katowice 21:21 (forrás )
Ezt a túrát részben én is bevonatoztam (erről egy későbbi beszámolóban majd lesz szó): Lodzból dél körül indultam Torunba, ahová késő délután érkeztem. Itt esti városnézés után megszálltam, majd reggel továbbmentem Bydgoszcz-ba, ahol szintén körbenéztem, végül estére értem Gdanskba; onnan csak harmadnap mentem tovább Gdyniába, hogy elmondhassam, ott is jártam. Persze végig regionális vonatokkal mentem (vegyesen modern FLIRT-tel és ősöreg rozsdakupacokkal), de találkoztam azzal az IC-vel oda- és visszafelé is, és valószínűsítem, hogy senki nem utazza végig. Repülővel biztos gyorsabb.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.