A felújított tér, látványos fénykavalkád és modern villamosok ellentetje: a bytomi 38-as villamos Konstal N sorozatú, 954 pályaszámú kocsija a Piekarskán érkezik Bytom Kościół św. Trójcy végállomásra
A mindössze 1,35 km hosszú, egyvágányú vonal templomtól templomig vezet, és közben nem kevesebb, mint hat kisebb-nagyobb temetőt érint - nem csoda, hogy amikor sok más vonallal együtt racionalizálni akarták, tiltakozás kezdődött, és végül két, nyugdíjból visszahívott kéttengelyes kocsival megtartották a forgalmat. Előző este szép fotókat készítettünk, találtunk egy remek éttermet, kellemes söröket is hozzá, így a bevásárlóközponttal összeépített Katowice főpályaudvar és a fényárban úszó, felújított Piactér után a sziléziai iparvidék egy másik városának lepusztult épületeit és lerongyolódott villamosvágányait látni kijózanító volt. Lengyelországban sajnos nagyon jellemző ez a kettősség: például Lodzban is a sétálóutca világszínvonalúan felújított (a tér és az épületek is, a szolgáltatások remekek és nem is olcsók), pár házzal odébb pedig olyan a látvány, mint Ózdon sem, és mindez többemeletes házak között, láthatóan komoly lakosságú iparvárosban. A rehabilitáció és revitalizáció itt sem halad jól.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.