A Przewozy Regionalne EN71-026 Krakow Glówny állomáson
A Tunel és Krakkó közötti pálya kacskaringós, nem túl gyors, de nem a domborzat miatt (2-3 méter mély bevágások a legkomolyabb földmunkák), hanem mert be kellett szorítani a pályát a huszadik század megnőtt települései közé, illetve elég jó helyi személyforgalmat is szerettek volna kialakítani. Krakkóban egy, még a katowiceinél is nagyobb bevásárlóközponttal nőtt össze az állomás, óriási parkolók is épültek a vasút fölé-alá-mellé. A peronok szépek, de a perontetők nem érnek sokat, és bár már egy éve készen kellene lennie a Zakopane felé közvetlen kihaladást lehetővé tevő felüljáróknak, még mindig nem jutottak be az oda induló személyvonatok a Főpályaudvarra és az IC-knek is körül kell járniuk Plaszowon.
A képen látható motorvonat a Przewozy Regionalne flottájába tartozik, korábban persze PKP-s volt, de azóta a regionális forgalmat kiszervezték a vajdaságok hatáskörébe. Korábbi élettörténete ezen az oldalon követhető le részletesen - röviden annyit, hogy EN57-757 pályaszámon 1970-ben látta meg a napvilágot és 1988-ban alakult át EN71-essé, vagyis egészült ki egy második motorkocsival, hogy jobban bírja a zakopanei vonal emelkedőit (a vonat két végén levő kocsik hajtás nélküli vezérlőkocsik).
Az eredeti EN57-esből 1412 darab készült, nagyjából három gyártási szériában (ez egy első szériás gép bordázott oldalfallal, a második szériás kocsik sima oldalfalúak, a harmadik szériások sima oldalfalú, döntött homloklemezű kivitelűek). Az EN71 átépítéseken kívül készült 20 darab gyári EN71-es is sima oldalfallal. A motorvonatok legnagyobb sebessége 110 km/h.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.