A MÁV M47 1314 Nagyesztergár és Dudar között halad gépmenetben
Itt is a beígért gépmenet! Ezen a túrán Garamvölgyi Ádámmal busszal érkeztünk Dudarra. Kényelmes módon van egy buszmegálló pont a sorompónál, a régi Dudar megállóhelynél (a vonalon volt ugyanis személyszállítás, kezdetben öt, majd három vonatpárral, sőt, nyáron közvetlen vonat volt Balatonfüredre, amíg a Vezsprém belvárosán átvezető Veszprém-Alsóörs vonal még létezett). Onnan délre helyezkedik el Dudarbánya állomás, ahol kezdetben szenet, 2006 óta pedig bauxitot rakodtak, ám a bánya mindössze hat év üzem után, 2012-ben bezárt, azóta csak fát rakodnak Dudarbányán. Dudar megállónál a vasút közel merőlegesen metszi a közutat, mivel Dudar egy völgy peremére épült, a vasút körbejárja a völgyet egy nagy ívvel, míg a közút ezt csak lazán követi. Az előz képek az ív után készültek, ahol kisebb dombok között hol bevágásban, hol töltésen vezet a pálya, eközben 400 méteres tengerszint fölötti magasság fölé emelkedik (ez magasabb, mint a 87-es vonal tetőpontja Szilvásváradnál, amely csak a közforgalmú hálózat legmagasabb pontja, de alacsonyabb a Transz-Börzsönyi Kisvasút hágójánál Nagyírtáson). Egy szakaszon két, 400 m fölötti domb között kell egy töltésen átegyensúlyoznia, jórészt szántóföldek között, de a bevágások környékén bokros, fás szakaszokkal tarkítva. Egy ilyen szakaszig sétáltunk itt is be.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.