Az RhB Ge 4/4II 617 egy csinos vegyesvonattal Ardezben
A kép jobb szélén a távvezeték alatt látható szakadékban zubog az Inn, több, mint ötven méterrel a falu alatt. A vasút Suschtól mindössze 3 métert esett 10,5 km-en, miközben Susch és Zernez között, ahol az Inn szelíd arcát mutatja, a vasút több, mint tízszer annyit ereszkedve sem tudja a folyóval a lépést tartani (ott a távolság 6,5 km). A vonalat Scuol-Tarasptól tovább tervezték vezetni egészen az ÖBB Arlbergbahn Landeck-Zams állomásáig, elképesztően sokat kellett volna még ereszkednie a vonalnak. Erre a vonalvezetésre a falvak kiszolgálásán túl geológiai okokból is szükség volt, az Inn fölötti sziklás magaspart rendkívül instabil, két szakaszon két kilométeres alagúttal lehetett csak megoldani a vasúti mellékvonal biztonságos megépítését (összehasonlításképp az Albulatunnel 5865 méter).
Fotó: Lászlófi Károly
Copyright 2005-2020. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.