Régi vezérlőkocsis szerelvény a samedani tárolóvágányon, a háttérben a Bernina-masszívummal
Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2011:04:19 08:56:06
878 megtekintés
Ezek a vezérlőkocsik a Ge 4/4I-esekkel és a fővonali ABe 4/4 501-504 motorkocsikkal tudnak együttműködni. Mivel 2011 áprilisában az volt a terv, hogy a Ge 4/4I-eseket teljesen leállítják, sokmindent már nem tervezhettek ezzel a szerelvénnyel, az esetleges nosztalgián kívül (a motorkocsival jól mutatna, és bár állandó résztvevője volt az Engadinerlinie forgalmának, idén sem tervezik bevetni a százéves évfordulón). Azóta kettőt is fordult a világ: a Ge 4/4I-est még 2012 decemberében is ingával és a 1723-as vezérlőkocsival fotózgattuk Bergün és Preda között a hágóúton kialakított szánkópálya felvonójaként üzemelve (ez annyira svájci, hogy na). A képen látható 1721-es vezérlőkocsi és a társa, a 1722-es viszont jelentős átalakításon esett át: bár magaspadlós maradt, az orrát átszabták az Engadinban közlekedő Stadler NEVA (Neue Vereina) vezérlőkocsik mintájára és már Ge 4/4II-essel ingázott a Klosters - Davos közötti sportvonaton (ami egy fordulóban négyszer vált irányt, kell tehát a távvezérlés).
A bordó épület a samedani fűtőház modern épülete. A nagy havas hegy a Piz Bernina, előtte az erdős domboldal a Staz, annak tövében vezet a Berninabahn, ami a hegyet megkerülve a Bernina-hágó felé tart. Ennek Pontresina állomásáig vezet egy váltóárammal villamosított összekötővonal, azon közlekednek az Engadinerlinie személyvonatai, mivel a viszonylatuk Pontresina - Scuol-Tarasp. St. Moritzba átszállással az Albulabahn-vonatokra, illetve néhány közvetlen(ebb) vonattal lehet eljutni. A kis sárga kocsik a Berninabahn nosztalgiajárművei, amik a pontresinai színbe már nem fértek be tárolásra. Az egyébként már csak a samedani fűtőház kirendeltségeként működik.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2014. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.