A Vál-Völgyi Kisvasút Mk48 2012 Alcsúti arborétum állomáson
Egyfelől a 6-os vonal kevésbé szép szakasza még MÁV mércével sem egy kiemelkedő mellékvonal volt a táj szempontjából - tudjátok, hogy számos vasútvonalat jobban szeretek, mint a 11-es Bakonyvasutat , de a 6-os nincs köztük. Egyelőre helyi forgalmat sem tud lebonyolítani a pálya - a felcsúti falunapon gumikerekes DOTTO vonat fuvarozta a vendégeket a helyszínre. Azonban nekem az a tapasztalatom, hogy turistacélpontok megközelítéséhez az európai turista csak a kötött pályát keresi, ami mondjuk Szentendre vagy Gödöllő esetében megvan, Alcsút, Etyek vagy Zsámbék esetében még hiányzik, és ezek a kisvasutak igenis fontosak lesznek egyszer - ha végre teljes lesz a rendszer. A pálya hivatásforgalmat is lehetővé tesz, csak további megállók és a vonattalálkozási helyekre, például ide Alcsúti arborétumhoz is második peron kell. Igazi, svájci stílusú helyi közlekedési rendszer lesz itt tíz éven belül remélhetőleg - ha nem, akkor viszont ez a 857 millió kidobott pénz volt.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.