A CFR Calatori 41 0055-4 Kolozskara (Cojocna, Románia) és Apahida között a Bukarestből Kolozsváron át Nagybányára közlekedő InterRegio vonat élén
Magunk mögött hagytuk a Kolozsvár-Almási hegységet és áttértünk a villamos vontatású vonatok fényképezésére. A kétvágányú pályát itt sem használják ki, láthatóan sokkal több hó van a hozzánk közelebbi vágányon, mint a távolabbin. Kolozsvárig még viszonylag sok vonat van és vannak helyi személyvonatok is, de Nagyvárad felé többnyire átszállással lehet utazni. Ez a vonat betér Kolozsvárra, ott irányt vált és elindul észak felé, Désre. Onnan, immár dízelmozdonyra váltva, a Szamosvölgyi Vasút vonalán halad Zsibóig, majd tovább Nagybányára (Baia Mare, Románia).
Ez a vonalszakasz egyébként a Magyar Keleti Vasút utoljára átadott szakasza volt, amely összekötötte a Királyhágón átvezető vonalat a Brassó-Gyulafehérvár, Kiskapus-Nagyszeben és Tövis-Marosvásárhely vonalakkal. Az utóbbi vonalba Székelykocsárd (akkoriban csak egyszerűen Kocsárd, ma Razboieni) állomáson csatlakozott. Ennek építésekor már magyar vállalkozások dolgoztak a vonalon, többek között a Rideli és tsa., gróf Haller Ferenc, a Neisser és Schnirch, a Birbaum és Kodella is dolgozott itt. A Szamos völgyéből az Aranyos, majd onnan a Maros völgyébe vezetett a hegyi jellegű (bár műtárgyakban szegény) pálya nyomvonala.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.