A ŽSSKC 742 398-1 pályaszámú gépe kitolózik Margitfalva állomáson (Margecany, Szlovákia)
Ezek jóval frissebb képek, több lesz a Blonsky, viszont a nagy hó miatt - és a ritka vonatközlekedéshez való kötöttségem okán - elég nehéz volt a fotóhelyváltoztatás, ráadásul új helyen jártam, amerre még csak nem is vonatoztam erre a Horehroneccel korábban, így volt kihívás bőven. Először persze körbefényképeztem Hrotkó Miklóssal az állomást, akivel Kassán futottam össze - ő a ruzsini víztározóhoz tartott a fővonalon fotózni. Képeit még nem publikálta a honlapján .
A felsővezeték állapotát időnként ellenőrizni kell, ehhez pedig néha egyes részeit meg is kell fogdosni. A biztonság jegyében ezt teljes állomási feszültségmentesítéssel végzik, ilyenkor az áthaladó vonatok lendületet vesznek, és leeresztett áramszedővel átrobognak (Margitfalván ezek az IC és a tehervonatok), a többit kapcsolatlan dízelmozdonnyal kilökik a már feszültség alatti, vonali drót alá. Hegyi pályákon a lendületvételt a pályasebesség és a tehervonatok tömege befolyásolhatja, ezért gyakori az állomásokon a hétvégén végzett munka (a vonalon ilyenkor úgyis egyvágányozás lenne, az mehet hétköznap is). Mondjuk a Kassa-Oderbergi Vasút fél ország hosszú rámpáin egy kétszekciós 131-es gyakorlatilag bármilyen vonatot fölgyorsít nyolcvanra, Igló és Liptószentmiklós között pedig tológép is jár egynémely vonathoz, így a nehezebbek is a személyforgalomba besimulva haladhatnak sokáig megállás nélkül. Nem is sok állomáson van elegendő vágány egy komolyabb tehervonatcsoport félreállásához, ez nem a Nagyalföld meg a 100-as vonal.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.