A Höllentalbahn kocsiszÃnje Hirschwangban (Alsó-Ausztria)
Fényképezte: Takács Bence 977 megtekintés
|
Az anyagmozgató kisvasút épÃtésekor három méteres magasságban épült ki a felsővezeték, a három, bányavasúti jellegű villanymozdonyt az épÃtőcég korábban a Karintia és Krajna tartományok közötti Karawanken-alagút épÃtésénél használta (az Alpok-Adria vasútprojektekről többek között a Tauernbahn kapcsán Ãrtam). Ahogy az anyagszállÃtó vasútból helyi érdekű vasutat alakÃtottak ki, a felsővezeték teljesen újjáépült, kevésbé provizórikus és magasabb is lett, ezért a mozdonyokat is át kellett épÃteni. Ezek elsősorban az erdészet által épÃtett papÃrgyár teherforgalmát szolgálták ki a 24 darab, a hadi kisvasutaktól érkezett teherkocsival, de a személyszállÃtás számára a Grazer Waggonfabrik két motor- és négy pótkocsit szállÃtott. A próbamenetek 1926. áprilisában, a menetrend szerinti kirándulóforgalom ugyanazon év szeptemberében indult el. A motorkocsik az 1. és 2., a pótkocsik a 11-14. pályaszámokat kapták. 1927-ben a payerbachi végállomás közelebb került a nagyvasúti állomáshoz és egy közúti aluljáró is megépült.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.