A Höllentalbahn kocsiszínje Hirschwangban (Alsó-Ausztria)
Az anyagmozgató kisvasút építésekor három méteres magasságban épült ki a felsővezeték, a három, bányavasúti jellegű villanymozdonyt az építőcég korábban a Karintia és Krajna tartományok közötti Karawanken-alagút építésénél használta (az Alpok-Adria vasútprojektekről többek között a Tauernbahn kapcsán írtam). Ahogy az anyagszállító vasútból helyi érdekű vasutat alakítottak ki, a felsővezeték teljesen újjáépült, kevésbé provizórikus és magasabb is lett, ezért a mozdonyokat is át kellett építeni. Ezek elsősorban az erdészet által épített papírgyár teherforgalmát szolgálták ki a 24 darab, a hadi kisvasutaktól érkezett teherkocsival, de a személyszállítás számára a Grazer Waggonfabrik két motor- és négy pótkocsit szállított. A próbamenetek 1926. áprilisában, a menetrend szerinti kirándulóforgalom ugyanazon év szeptemberében indult el. A motorkocsik az 1. és 2., a pótkocsik a 11-14. pályaszámokat kapták. 1927-ben a payerbachi végállomás közelebb került a nagyvasúti állomáshoz és egy közúti aluljáró is megépült.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.