Az UZ ER2 1124 Tereshiv Spas és Verkhny Luzhok között
(Ungvölgyi HÉV (Uzsoki-hágó))
Ez is egy ezer éves ER2 motorvonat, mint a golyóorrúak, csak fülkét cseréltek rajta (hogy gyárilag ilyen, vagy egy baleset után kapott új fülkét, azt a gyártási év alapján lehetne eldönteni). Olcsó gyárthatóságuk miatt a volt szovjet államok részére még mindig a klasszikus, rigai dizájn és főleg főáramkör szerint épülnek a motorvonatok, és az energiafelhasználásuk miatt már csak azért sem aggódnak, mert a legtöbb elővárosi vonat például az oroszoknál a Moszkva-Pétervár körzetben üzemel, ahol 3 kV egyenfeszültségű felsővezeték van, tehát a hatékonyság így is a béka feneke alatt van. A hat szekcióval vonszolt tehervonatok mellett aztán meg tényleg mindegy ez a kevés már.
A rigai csúcstechnika egyébként az autonóm motorkocsikkal operáló vezérlő rendszer, ami lehetővé teszi, hogy 4 és 12 kocsi között tetszőleges (páros számú) kocsiból álló szerelvénnyé lehessen alakítani a vonatot. Itt, az Uzsoki-hágó északi rámpáján nyolc kocsis, a déli rámpán már csak hat kocsis egységeket közlekedtetnek. Alant néhány jellegzetes Elektricska-arcél látható:
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.