Személyvonat Stanislau állomáson (Ivano-Frankivszk, Ukrajna)
Előző ukrajnai albumomban ott hagytuk el a fonalat, hogy egy Kolomija és Ivano-Frankivszk között közlekedő DPL-1 ingavonatot lefotóztunk, és ránk is esteledett. Az éjszakát Stanislauban töltöttük, taxiztunk Ladával, jót ettünk, szökőkutakat nézegettünk, szóval a szokásos este volt. Aztán korán jött a reggel, indulnunk kellett D1-est fotózni. Ezúttal nem hegyvidéki terepen, hanem nagyjából a Kárpátok vonulatával párhuzamosan buszoztunk tovább, egy összekötővonal mentén, amelyik metszi a Munkácson át Csapról érkező fővonalat a Kisszolyvai-hágó keleti végén túl, Sztríj, szinte alföldön fekvő csomópontjában, majd, immár villamosítva, tovább halad északra, ahol elérkezik Szambirba (vagy oroszosan Szambor), ahol pedig az Ungvárból az Uzsoki-hágón át vezető vonalat metszi. A vonal végén kisebb mellékvonalakra bomlik, egy zsákvonalra Nyizsankovici felé és egy érdekes, a Monarchia korából ittmaradt, hegyvidéki határátmenetre Lengyelország felé, persze nyomtávtöréssel.
Számunkra az érdekes az első, Sztríjbe vezető, dízeles szakasz, illetve az utolsó, szárnyvonali hangulatú részek voltak. Leginkább helyi teherforgalom egészíti ki a motorvonatokat, de itt az első szakaszon ahhoz nem volt szerencsénk.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.