A Zentralbahn HGe 4/4II (101) 962-9 Meiringen állomáson
Jó fotónak nem nevezném ezt, de azért érdekes, mert ma már nem jellemző, hogy Meiringenig elküldjék a mozdonyos vonatokat. A GoldenPass időkben még minden vonat mozdonyból és Einheitswagen kocsikból állt, ahogy előtte az SBB idején is. Ma már az InterRegiók Adler motorvonatok. Ez valószínűleg valami erősítő szerelvény lehetett.
Ezeket a gépeket a Furka-Oberalpbahnnal és a Brig-Visp-Zermattbahnnal közösen szerezte be az SBB. A Hergiswil nevű mozdony a második a sorozatban gyártott példányok közül. Ahogy azt a Furka-Oberalpbahn mozdonyai kapcsán már megírtam, az öt prototípusból három a FO-hoz, kettő a Brünigbahnhoz került. Itt 11 kV helyett 15 kV 16,7 Hz a felsővezeték feszültsége és Abt helyett Riggenbach rendszerű a fogasléc, így a negyedik és ötödik protoípus az FO gépektől eltérő kivitelben készült. Az egységes flotta érdekében a Brünig a két prototípusát átadta az FO-nak, ahol új forgóvázakat és áttekercselt főtranszformátort kapott, azóta is az MGB-nél közlekednek, az SBB Brünigbahn pedig nyolcdarabos szériát szerzett be belőlük, és a megmaradt Riggenbach-forgóvázakat az utolsó két szériagép, a 967 és 968 alá építették be. A szériából a FO további három (összesen nyolc), a BVZ pedig öt példányt szerzett be. Ma a Zentralbahn mozdonyok elsősorban a Luzern-Stans-Engelberg vonalon közlekednek.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.