A Nagybörzsönyi Erdei Vasút C50 3756 és 3739 Nagyirtás, Szt. Orbán Erdei Hotel állomáson
Ezen a képen remekül látszik, miért kell különválasztani a rámpa két oldalán az üzemet (hűtők). Sajnos a mentesítővonatként járó rozoga kúpos C50-es így is szenved, mikor a rossz irányban kell fölfelé mennie. Hajdan itt az állomáson egy deltavágány volt, ahol a gőzösöket tudták forgatni, mivel csak így tudták biztosítani, hogy a tűzszekrény fala mindig vízben álljon. Ez a delta részben egészen a felújítás előttig megvolt (tulajdonképpen az új felvételi épületet öltelte körbe), és lehet, hogy nem lett volna kár meghagyni. Ugyan a Márianosztra-Nagyirtáspuszta vonalra mostmár forgalomba állt a motorkocsi, ám annak a kapacitása sem lesz mindig elég. A vasútvonal csúcspontján lévő deltavágány nem egyedülálló, ilyen van a svájci Wengernalpbahn Kleine Scheidegg állomásán is , mivel a nyeregbe Lauterbrunnen és Grindwelwald felől fölmászó vonatainak mindig úgy kell állniuk, hogy a fogasmotorkocsi a völgy felé legyen. A két oldal között szerelvényeket cserélni egy alagútba épített deltavágánynak köszönhetően tudnak.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.