A Nagybörzsönyi Erdei Vasút 82 36 519 Bezina-rét és Márianosztra között
A kisvasút iránt óriási a lelkesedés, ami nem meglepő, hiszen a Budapesthez közeli kisvasutaknál (Királyrét, Felcsút) vadregényesebb, ráadásul Nagybörzsöny kimondottan egy olyan falu, ahol lehet mit csinálni, ahová akkor is érdemes elutazni, ha nem kirándulni akar az ember. De kirándulni is lehet: a pálya széle is jól járható, ha valaki fotózni szeretne, de a turistautak hálózata is kiváló. A kapacitások éppen elegendőek voltak ezen a hétvégén, de ehhez kellett a felsőpetényi kis kúpos C50-es munkája is, hiába igen rozoga már szegény mozdony. És mindig ott volt, amikor kellett a plusz kapacitás. A motorvonat forgalombaállásával elvileg mindig lesz elegendő ülőhely. Az átszállások sem problémásak, kicsit bombabiztosra vannak egyelőre véve a csatlakozások, de ez nem is mindig baj, mivel Nagyirtáson annak ellenére problémás néha a helyzet, hogy a régi körüljáróvágány megmaradt (nevezzük Ó-Nagyirtáspuszta állomásnak), és így a régi csonkavágány peronja helyén épült új állomással együtt négy vágány áll rendelkezésre a nyeregnél. Azért kellene az a delta! Esetleg az lenne még a menő, ha a mozdonyos vonatoknál maradna az átszállósdi, de a motorvonat a mellékkocsijával reggel 9:05-ös szobi indulással csinálna két gyorsított kanyart egészen Nagybörzsönyig, amolyan Börzsönyi Vörös Nyílként. Marketingnek sem lenne rossz, simán elhódítaná a Glacier-Expresstől a Világ Leglassabb Gyorsvonata
címet, elvégre az még a fogasléces szakaszokon is 35-40 km/h-val hasít.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.