A ŽSSK 405 953-1 Szentiványi-csorbató és Mogyorós között
Ezeket aztán végképp fotózni kell, hiszen már megrendelték a OŽ (Ozubnicová Železnica) új szerelvényeit a Stadlertől , amik tulajdonképpen az AOMC Aigle - Ollon - Monthey - Champéry és az MVR Vevey - Blonay - Les Pléiades fogaskerekű GTW-inek megfelelő járművek lesznek. Mivel ezek képesek lesznek adhéziósan is közlekedni (a 405-ös sorozatú motorkocsikban csak fogaskerekű hajtás van, így azok a kocsiszínbe is csak fogasléccel tudnak bejárni), rögtön 5 darab érkezik belőlük, így betétjáratokként továbbközlekedhetnek Ótátrafüredre, de akár megvalósulhat az egész napos Csorba - Csorbató - Ótátrafüred - Tátralomnic közvetlen összeköttetés is. Ebből ma egyetlen pár van, reggel egy vonat a szokásos Tátralomnic - Ótátrafüred rövid járat helyett továbbközlekedik Csorbatóig, ilyenkor Ótátrafüreden Poprád felől csatlakozó vonat van, ami fordulás után Tátralomnicra megy a továbbközlekedett GTW helyett; este ugyanez fordítva történik. A nap többi szakaszában Poprád - Ótátrafüred - Csorbató közvetlen vonatok közlekednek, amikhez Ótátrafüreden csatlakozik mindig a Tátralomnicra tartó vonat. Mostanában többnyire csatolt vonatok közlekednek mindkét vonalon (a fogason pedig főszezonban gyakori a másodrész), de pár éve még ritkaságszámba ment az ilyen, nyílván a szlovákoknál is egyre inkább erőre kap a belföldi turizmus. Néhány régebbi képem a Csorba - Csorbatói fogasról:
Érkezik egy dízelmotorral és felsővezetékről is működő, fogaskerekű és adhéziós hajtással is rendelkező, eléggé dobozforma mozdony is a Stadlertől, pont olyan, mint a svájci TPC belszolgálati mozdonyai .
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.