Egy ÖBB 1116-os Ro-La vonattal Penk és Oberfalkenstein között a Falkensteinbrückén
(Tauernbahn)
A Tauernbahn
Ezt a látványt talán minden vasútbarát fölismeri, az is, aki nem különösebben érdeklődik az osztrák vonatok iránt. Pedig ez nem egy jellemző osztrák táj: az osztrák vasutak látványvilága általában sokkal emberléptékűbb, és építésekor a Tauernbahn is sokkal nagyobb tisztelettel fordult a hegyekhez. Mégis jó, hogy így épült át: ez egyike Európa azon kevés, modernizált vasútvonalának, amelynél nem a bázisalagút építése volt a megoldás. Svájcban csak az ugrásszerű forgalombővülésnek köszönhető, hogy van még élet a Lötschbergbahn hegyi szakaszán, a Gotthard-bázisalagút kapacitása sem lesz elegendő, így járnak majd teherek bőven a hágón át, inkább a Pendolinók hiánya lesz fájó. Ausztriában ez a folyamat csak most kezdődik, rögtön három bázisalagúttal: épül a Brenner-, a Semmering- és a Koralm-Tunnel is, utóbbi a Neumarkter Sattelen átvezető Rudolfsbahn vonatait fogja másfelé terelni. Ezek a viaduktok (mert hogy nem egy lett itt belőlük a Tauernbahn Südrampén) viszont jól néznek ki.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.