Az ÖBB 1116 158-5 Bad Hofgastein Haltestelle és Angertal között a régi Angerschluchtbrückén
(Tauernbahn)
A Gasteinertalban vezető szakasz teljesen másmilyen. Bad Gastein elég közel van a völgyfőhöz, mikor Böckstein felől odaér a vonat, nagyjából a küszöbnél keresztezzük a völgyet, így hosszában gyönyörű kilátás nyílik annak mélyebb részei, Bad Gastein belvárosa felé. A város olyannyira függőleges, hogy a vasútállomástól a pár száz méterre levő vízesésig több, mint negyed óra lesétálni a lépcsőkön és szerpentineken. Ezután érthető, hogy miért találja a vasút ismét magasan a patak fölött magát, és miért van szükség az oldalvölgyek olyan merész áthidalására, mint itt, az Angerschlucht esetében. A jellegzetes acélhíd kiváltására már megépült az új, kétvágányú, vasbeton szerkezet, de közel évtizede vár a környezetvédelmi hatóság fennmaradási engedélyére (ilyesmi sors várhat majd a Semmeringbasistunnelre is). Addig ez egyike lesz a Tauernbahn egyvágányú szakaszainak. A kétvágányúsítás a hetvenes évek óta tart, legutóbb a kétezres évek elején léptek nagyot, amikor elkészült a Kolbnitz-Pusarnitz szakasz, illetve amikor az északi rámpán befejeződött a Schwarzach-St. Veit és a Klamm, vagyis Loifarn elágazás közötti szakasz kétvágányúsítása.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.