A StLB ET 1 Feldbach és Feldbach Landesbahn között
(Gleichenbergerbahn)
A vasútvonalat Landesbahn Feldbach–Bad Gleichenberg vagy Gleichenberger Bahn néven ismerik. Első szakasza 1916-ban épült meg egy feldbachi hadiüzem iparvágányaként, a Bad Gleichenbergig vezető pályát pedig 1931. június 20-án adták át 1500 V egyenárammal villamosítva. A legkisebb ívsugár 140 m, a legnagyobb emelkedő 42 ezrelék volt, a pályasebesség 40 km/h. A vonalat tervezték Bad Radkersburgig meghosszabbítani, de az StLB 1947-ben beindított autópályás autóbuszaival a terv lekerült a napirendről. A '60-as években Bécsből közvetlen kocsi közlekedett Grácon át Bad Gleichenbergbe.
1975-ben a gnasi széntüzelésű erőművet leállították és szilícium egyenirányítós alállomást építettek. Ekkor emelték meg a felsővezeték feszültségét 1800 V-ra. A vonallal egyidős vontatójárművek közül az ET1 motorkocsit 1980-ban, az ET2-t 1991-ben acélvázasították. 2002-ben átépült az E41 pályaszámú villanymozdony is amit fölszereltek rádiótávirányíthatósággal (föltehetőleg a világ legöregebb, rádiótávirányítható tolatómozdonya, bőven előzve a GYSEV Bobóját). A vasútvonal fő bevételi forrása a feldbachi kisállomásról induló iparvágányon kiszolgált bazaltványa teherforgalma. Forrás: https://de.wikipedia.org/wiki/Bahnstrecke_Feldbach%E2%80%93Bad_Gleichenberg .
A vasútvonalról további, remek nyíltvonali képek lesznek még az album végén. Kellemes középhegységi tájban vezet, nem véletlenül Bad Gleichenberg.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.