A ŽSSKC 752 023-2 Rozsnyó és Szalóc között a Dobsinából érkezett tolatós tehervonattal
Füleknél kissé dombosabbá válik a vidék, lesz egy pár szép kanyar, de azért nem egy Rhätische Bahn ez még, Feledig pedig teljesen alföldivé válik a táj. Meglepődik az utas, hogy annyi kihagyott kis falusi megálló után miért áll meg a hétkocsis gyorsvonat Csízfürdő telepi részén, aztán mikor Sajólénártfalvánál ismét észak felé fordul a pálya, végre ismét látszani kezdenek a hegyek, még ha csak ilyen alacsony, gyér erdővel borított (mondjuk ki: lerabolt, elhibázott erdőművelés eredményeképp leromlott erdővel borított) hegyecskék is. A vonat itt is csak a városokban áll meg, a falvakat a végig a vasúttal párhuzamos, legalább három autó széles, frissen felújított főúton közlekedő buszok szedik össze. Tornalja környékén szinte autópálya épült: szalagkorlát, különszintű lehajtók, 110 km/h engedélyezett sebesség veszi el a vasúttól az utasokat, miközben az 1994-re tervezett villamosítás már sosem fog megvalósulni.
Ennek oka alapvetően a képen látható: bár a gyorsvonat után reménykedtünk, hogy még beesik a gyorsteher Enyiczke felől, csak egy tolatós tehervonatot kaptunk. Persze nem baj, remek, ódivatú, vegyes szerelvény, láthatóan több állomásról összeszedett vagonokkal, jellegéhez illően kissé kopott dízelmozdonnyal. Dobsináról jön, a MÁV fővonal 2003. óta személyszállítás nélküli, utolsó szakaszáról, és esetleg Rozsnyón is tolat néha. Külön a 160-as vonalon nincs tolatós tehervonat, a gyorsteher pedig eltűnt - lehet, hogy nem készült el, lemondták, vagy másfelé közlekedik.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.