Egy ismeretlen ČD 842 Moravsky Krumlov és Moravské Bránice között
Megnyitás: | 1870. | |
---|---|---|
Hossz: | 156 km | |
Építtető: | Cs. k. szab. Osztrák-Magyar Államvasúttársaság (StEG) | |
Villamosítás: | Wien - Laa an der Thaya: 15 kV 16,7 Hz~ | |
Személyszállító vasút: | ÖBB/ČD | |
Hevlín és Laa an der Thaya között a pálya fölbontva, Hevlín és Hrušovany nad Jenšovkou között a személyforgalom szünetel (az Ausztriával való újbóli összekötés tervben van). A Moravské Bránicétől délre található Ivančický viadukt eredeti szerkezete Ausztria-Magyarország első vas viaduktja volt, rövid torzója ma ipari emlék. A helyette épített hegesztett acélhíd 1978.-ban készült el. Hrušovany nad Jenšovkouban keresztezi a Břeclav - Znojmo - Jihlava vonalat, Střelicében csatlakozik a Brno - Jihlava fővonalhoz. A Brünn környéki síkvidékről egy erősen dombvidéki áttöréssel jut el az osztrák határig, ahonnan ismét síkvidéki vonalvezetésű - a pályasebesség is itt a legmagasabb, 140 km/h. | ||
|
Ebből a szögből sajnos nem látszik jól a műemlék viadukt, de a fehér csík kicsit látható a kép jobb szélén. Pár éve még jóval több támaszköz állt a használaton kívüli műtárgyból, de aztán egy darabot kivéve elbontották, nyílván fenntartani nem volt pénz, így pedig életveszélyes volt. Az áthidalt völgy nekünk jobb oldali hegyoldalában vezet végig az Oslavanyba vezető mellékvonal a Jihlava folyó völgyében, ami gyorsan fennsíki területté változik, ezért is lehet zsákvonalban vége és vezethet a jihlavai fővonal jóval egyenesebb irányon át. A cseh dombvidéki tájat utólag megérteni sem egyszerű, nem tudom, milyen lehetett annak idején vasútvonalakat tervezni bele.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.