< Előző | Mesefolyam | Bélyegképek | Címlap | English |

A ČD 842 010-1 Frenstát pod Radhoštěm és Kunčice pod Ondřejníkem között

Fényképezte: Takács Bence
Készítés ideje: 2015:04:01 15:56:49

809 megtekintés

Nagyfölbontású kép

Térkép:
térkép
Címkék:
Kunčice pod Ondřejníkem Frenstát pod Radhoštěm 457 CD 842 Csehország Kvatro/Rakev motorvonat homlokátjáró Hasonló fényképek

Keress a címkék között!

A ČD 842 010-1 Frenstát pod Radhoštěm és Kunčice pod Ondřejníkem között fotó

Valašké Meziřiči - Frydek-Místek - Ostrava

Megnyitás:
  • Ostrava - Frydek-Místek: 1/1/1871 (OFE)
  • Kojetín - Valašké Meziřiči - Frydek-Místek - Česky Těšín: 01/06/1888 (KFNB)
Hossz:72 km
Építtető:k.k. priv. Ostrau-Friedlander Eisenbahn / k.k. priv. Kaiser Ferdinands-Nordbahn
Villamosítás:Ostrava-Kunčicéig: 3 kV =
Személyszállító vasút:ČD

Az Ostrava - Frydek-Místek vonalhoz csatlakozva nyílt meg 138 km hosszban kelet-nyugati irányban a több fővonalat összekötő, Česky Těšín és Kojetín közötti vonal Kelet-Csehországban, Ostrava közelében. Ma három külön szakaszban kezelik Kojetív és Valašké Meziřiči, Valašké Meziřiči és Frydek-Místek, valamint Frydek-Místek és Česky Těšín között. Frenstát pod Radhoštěm és Ostrava között az S6-os Esko-viszonylaton utazhatunk.

AtlaszFényképek

Jó-jó, tetszik a fővonal, de azért nagy forgalom, főleg izgalmas vonatokból nincsen rajta, ezért két mellékvonal elhagyása után a Valašké Meziřičiből Frydlanton át Ostravába tartó vonal mellé kanyarodtunk, ami egy hosszabb hajdani transzverzális vonat része, de ma inkább mellékvonalak hálózataként tekintenek rá. A táj hirtelen kinövő hegycsúcsokból, meglepően meredek utakból, hófödte, fenyőfákkal borított hegyoldalakból áll, a show-t a Moravskoslezské Beskydy néven ismert hegység nyújtotta, ami a Nyugati-Beszkidek egyik morvaországi ága. A vonatok jórésze itt észak-keletre, Ostravába tart a cseh S-Bahn márkanév, az Esko alatt, ezen a képen is egy S6-os járat látható. A cseheknél azonban (és ezen most sokan föl fognak háborodni, akik nem voltak még sokat Csehországban, csak képek és pár percnyi prágai vonatozás alapján próbálják megsaccolni, milyen lehet nyugaton az élet), járműhiány van, illetve kevés a pont megfelelő jármű, ezért szegény ember vízzel főz - cseh ember mozdonyos-körüljárós Eskót csinál alapon a körüljárós Rakev motorvonatok mellé körüljárós búváros személyvonatok is tartoznak mind a mai napig. S6 jelzéssel. Ez persze nagyon pozitív, hiszen egy kvázi vidéki város (na jó, Ostrava azért durván iparvidék, magyar szemmel felfoghatatlan nagyvárosias környék, de akkor is) elővárosi közlekedése tud így kiváló menetrendet nyújtani. Hogy a kocsik milyen kényelmet adnak, az más kérdés, sajnos ma a vasútbarátok szerint az elővárosba tervezett FLIRT-ön 73 km is gyötrelem, egy ilyen Studenka motorkocsival biztos a világból is kiutaznának...

A valóság az, hogy a cseheknél is a menetrend az elsődleges fejlesztési szempont, a pálya a másodlagos, és a jármű a harmadlagos, pont, mint nálunk. Egyszerűen csak az eltérő nemzetgazdaság miatt eltérő ütemben készül mindegyik, illetve, ahogy már említettem, ott a kisvárosok sokkal fontosabbak, mint nálunk. Így alakult. Ennek ellenére a cseh vasút sem egy kompromisszumoktól mentes svájci, bár messziről úgy tűnhet - sokkal inkább a meglévő eszközök hatékony kihasználásáról szól az egész. És ha az sorban öt ülőhelyes, műbőrös 810-es motorkocsit jelent, akkor azt! És lehet agyba-főbe dicsérni a cseheket, én nem fogok ellentmondani, szerintem a svájci után európa legjobb vasútját csinálják, de mégis ott van náluk a Liaz motoros, felújítatlan 810-es Bézé, méghozzá nem elszórtan, hanem legalább felesben a RegioNovákkal! Ebből néhány későbbi albumban még komolyabb ízelítőt lehet majd kapni.

Új albumok:
Covid vegyes 2.

 
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen

Napi vonatfotók


További friss képek Kisvasút Városi közlekedés Szlovákia

Fotó: Takács Bence

Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.

Impresszum