A ČD 810 524-9 Čermná v Sležsku és Svatoňovice között
Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou | |||
Megnyitás: | 15/10/1891 | ||
---|---|---|---|
Hossz: | 39 km | ||
Építtető: | k.k. priv. Kaiser Ferdinands-Nordbahn | ||
Villamosítás: | - | ||
Személyszállító vasút: | ČD | ||
Fejállomásban végződő vicinális Kelet-Csehországban, Ostrava közelében. 1890-ben egyszerre nyert a KFNB koncessziót a Suchdol - Budišov, a Suchdol - Fulnek és az Opava - Horní Benešov vonalakra. Az 1912-es menetrend szerint a kkStB négy vegyes-vonat párral szolgálta ki naponta, a tolatások időigénye miatt a menetidő több, mint két és fél óra volt hegymenetben. A Szudéta-vidék Németországnak való átadásakor 1938-ban a DR kezelésébe került, majd a Második Világháború után a ČSD-hez. Ma egész nap két órás ütemes menetrend szerint közlekednek a motorvonatok a vonalon. A pályasebesség 60 km/h, a legnagyobb emelkedő 25 ezrelék. | |||
|
A vonal mentén élők első kézből tapasztalhatták meg a történelmet, amikor a kkStB kezeléséből a ČSD-hez került a vonal, majd, amikor a Szudéta-területek Németországhoz kerültek 1938-ban, akkor ez a pálya is a DR-hez került és az Oppelni Igazgatósághoz tartozott. Ma a ČD egész nap két órás ütemes menetrend szerint közlekedteti a vonatokat.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.