A ČD 810 071-1 Ostružná és Branná között
A cseheknél már csak RegioNova van!
Szép mantra, de ez még Prágában sem igaz. A legtöbb mellékvonalon hagyományos - tehát a hetvenes évek technológiáját jelentő LIAZ-motoros, soronként öt üléses, fejtámla nélküli, tetőszellőző nélküli 810-esek járnak. A képen sincs semmi szabálytalan: a nagyon enyhén korszerűsített 809-eseken kívül a többi klasszik Bézé bizonyos körülmények esetén kétemberes üzemben kell közlekedjen, tehát nem egy érdeklődő vasútbarát ül a bal-egyen. Ez a híres-neves, nagyon korszerű, MÁV-ot ezerszer lepipáló České Dráhy jelenlegi szintje... És igen, a ČD átlagosan jobb egy picit a MÁV-nál, de nem sokkal, és továbbra is állítom, hogy Európa negyedik legjobb vasúti szolgáltatása a magyar. Ez persze nem a MÁV-ra nézve hízelgő, az első három legalább olyan messze van előttünk, mint amennyire a többiek mögöttünk (a tömegnyomoros holland, az utasok 60%-át egyetlen vonalon realizáló szlovák, a lerohadt olasz, a mindig késő, folyamatos műszaki hibákkal küzdő német, a nem-prémium távolsági forgalomban műbőrüléssel operáló lengyel, az alig valahova eljutó skandináv és persze mélyen hátul a bosnyák-román-boszniai szerb-albán-koszovói négyes; utóbbiakat simán előzi Makedónia, Bulgária, Szerbia és a teljes poszt-szovjet térség).
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.