A Leo Express 480 001-7 pályaszámú, ötrészes, távolsági kivitelű Stadler FLIRT 160-asa Hoštejn és Tatenice között
Nálunk is ilyen és ehhez hasonló vonatoknak kellene váltania a 3-4 kocsis, mozdonyos InterCity-ket! A Leo Express Prága és Ostrava között ütemesen, ezen felül Kassára és régebben Plzeňbe közlekedett, fedélzeti szolgáltatással (menüt lásd itt ), hostessekkel, kényelmes, bőr üléses, légkondícionált vonattal. Ezt persze Csehországban azért tudja rentábilisen megtenni, mert Szlovákiához és Ausztriához hasonlóan lehet olyan vasútvonalat választani, ami mellett az ország lakosságának nagyrésze lakik. Nálunk összehasonlítható forgalmú vasútvonal nincs, és nem is lehet, hiszen nálunk többen vonatoznak eleve, mint Csehországban. A Leo sem megy már Brnóba sem, de a RegioJet , akik nagyobb kapacitású vonatokal dolgoznak, sem lett sikeres Pozsony felé.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.