A MÁV-START Zrt. M41 2103 Badacsonyörs és Ábrahámhegy között
Számomra az idei év egyik sztárja kétségkívül a 2019-ben felújított 2103-as Csörgő volt, amely mozdony a gyártáskori színtervet kapta meg. Az első gépek még teljesen meggypiros színben, a szélvédők között ezüsttel rajzolt, körbe zárt ötágú csillaggal jöttek ki a gyárból, utána a 2125 pályaszámig pedig a közismertebb, az oldalán is ezüst csíkkal díszített, nagy MÁV-logós változattal, mint az M41 2143 jelenlegi színezése. Ebből is látszik, hogy az a festés nem volt teljesen autentikus, a jelenlegi legalacsonyabb pályaszámú Csörgő (a 2101 1996-ban, a 2102 2008-ban égett ki) retró-festése viszont az, ez volt ilyen színű, és később ezüst oldalcsíkos is. Ezen a gépen, mivel közforgalmú jármű, nincs rajta a csillag sem, viszont elkészült a zománctábla és az öntött oldaltábla is. Szintén eltérés, hogy az újabb, függőleges rugós forgóváza van a ferderugós helyett, ezt egy későbbi forgóvázjavításkor korrigálni tervezik (a gépek alatt ma is véletlenszerűen vándorolnak a forgóvázak). Gyártásakor tükre sem volt, de az érthető okokból rajta marad.
A vonatban három MÁV-zöld retró-Bhv kocsi is helyet kapott.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.