A MÁV-START M62 001 Szepezdfürdő és Révfülöp között
A halberstadti, IC+, Bmx, CAF-étkező, DWA-DVJ IC kocsikból álló Kék Hullám nem a legautentikusabb balatoni vonat, de az egyes Szergej sokat segít rajta. Természetesen ez az album is leginkább a 29-es vonalról szól, ezért röviden idézem az adatlapját:
Megnyitás: | 1909.07.01. | |
---|---|---|
Hossz: | 117 km | |
Építtető: | Magyar Királyi Államvasutak | |
Villamosítás: | - | |
Személyszállító vasút: | MÁV-START ZRt. | |
A Balaton-környéki vasútvonalak nem egyidejűleg és nem egységes rendszerben épültek ki; a Déli Vasút Buda-Nagykanizsa vonala az osztrák birodalmi érdekeket szolgálta. Helyi érdekű vonalként épült ki a Balatonszentgyörgy-Keszthely, a Boba-Sümeg, majd a Sümeg-Tapolca-Keszthely vonal is. Az Északi parton vezető vonalat a Balatoni Szövetség támogatásával és közadakozásával alapozták meg, még ha az összegyűlt pénz töredékét fedezte is csak az építési költségeknek. Az Adony-Szabolcs - Börgönd - Székesfehérvár MÁV vonalból Börgönd állomáson kiágazó (a Déli Vasutat Szabadbattyán állomáson, a Győr-Vezsprém-Dombóvári HÉV vonalát Csajágnál külön szintben keresztező) vasútvonalat a MÁV másodrendű vonalként építette meg, tehát a meglévő HÉV-eknél nagyobb fontosságot tulajdonított neki. Egyetlen mellékvonala a Veszprém - Alsóörs vonal volt. | ||
|
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.