A MÁV-START M62 194 Nemesgulács-Kisapáti és Badacsonytördemic-Szigliget között
M62MÁV-START, PKP Cargo, UZ, RD, további volt szovjet vasutak | |||||||||||||
Az M62 sorozatú mozdonyokat a mai Ukrajna területén található Vorosilovgrádi Mozdonygyárban gyártották a MÁV részére 1965 és 1978 között. A típus kifejlesztésével a Szovjet Vasutak is nagyszámú, a nyugati űrszelvényekben is bevethető, így hadimozdonynak is optimális járművet kapott, amiből a Varsói Szerződés többi tagországának (NDK, Csehszlovákia, Lengyelország) is szállítottak, így az ütközőállamokban is rendelkezésre állt a Vörös Hadsereg által ismert mozdonysorozat. A fűtési generátorral nem rendelkező mozdonyok itthon elsősorban a tehervonatok továbbítását végezték, de nagyterhelésű gyorsvonatokat - kazánkocsival vagy villamos fűtőkocsival kiegészítve - továbbítottak a Bakonyban és a Balaton-partokon is. Ma klasszik és remot változataiban ismét elsősorban a nem villamosított vonalak teherszállításában vesznek részt, és dolgoznak a Záhonyi Átrakókörzet (ZÁK) normál- és szélesnyomtávú rendezőiben is.
| |||||||||||||
|
Az elmúlt néhány évben elég sok retró járműről készítettem fényképet itthon és külföldön, szerintem érdemes megnézni őket:
A retró-mozdonyok nagyon népszerűek Csehországban (főleg a Búvárok esetében), Szlovákiában (itt számos villanymozdony is kapott retró színt, így akár a Magas-Tátra, akár az Alacsony-Tátra fővonalán lehet retró gépekkel találkozni, ha az ember szerencsés), illetve korábban népszerű volt az osztrák villanymozdonyok között (ezekből a Roco számos szép vasútmodellt is ki tudott adni).
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.