A Ge 4/4III 642 RhB-Team
reklámmozdony a Bergün és Preda közötti Albula-III viadukton

Fényképezte: Lászlófi Károly
KészÃtés ideje: 2010:04:20 11:29:59
818 megtekintés
Predától lesétáltunk a kétvágányú szakasz végéig, itt keződik ugyanis az izgalom. Nem igazán vannak összefoglaló jellegű weboldalak az RhB-ról, úgyhogy ami képeket találtam, abból tudtam, hogy van olyan, hogy Albula-III viadukt (nyÃlván II meg I is), de mivel korábban csak olyan unalmas hegyi vasutakon jártam, mint a Tatár-hágó , ahol a vasút megy a folyóvölgyben, áthidal néhány oldalvölgyet, egyszer-kétszer a fővölgyet is, aztán alagúton átkel egy másik völgybe, és kész. Vagy ott a Tauernbahn, ami végig az egyik hegyoldalban halad, igen magasra följutva, hogy minél rövidebb lehessen az alagút. Vagy a Mariazellerbahn
, ami számomra a legextrább volt azzal, hogy a völgy végén visszafordult ugyanannak a völgynek a másik oldalába, ott is végighaladt, majd a harmadik 180 fokos forduló után még a hegygerincen is újra végigment a völgyön, mielőtt elérte a kÃvánt magasságot az alagút előtt. Vagy leggyengébb példaként ott a Semmering
, ahol egy csomó oldalvölgyet végigjár a vasút, de maga a nyomvonal nem túl izgalmas - a brilliáns műtárgyak és a táj hangulata persze mindenképp az. Az Albulabahn egyikre sem hasonlÃt..
Fotó: Lászlófi Károly
Copyright 2005-2014. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.