Az ÖBB 1072.01 Strasshofban

Fényképezte: Takács Bence
KészÃtés ideje: 2010:10:03 11:51:53
941 megtekintés
A POHÉV egy bonyolult üzemvitelű, elővárosi jellegű vasútvonal volt Pozsony és Bécs között. Pozsonyból a városi vasútként indult, először fonódottan, alsóvezetékes üzemben (Pozsonyban 1000 mm a villamosok nyomköze), majd a normál nyomtávra váltva 550V-os egyenárammal táplált felsővezetékes üzemben. Köpcsényben vették át ezek a gépek a közvetlen vonatok továbbÃtását 15 kV, 16 2/3 Hz váltófeszültségű vonalon (ez ma is megvan Wolfsthalig). Bécsbe érve ismét a villamossÃneken haladt, de itt már normál nyomtávolsággal a pálya, egészen a Fővámházig (Hauptzollamt). Mindkét városi szakaszon motorkocsikkal helyi közlekedést is bonyolÃtottak, a közvetlen vonatok kétszeri gépcserével közlekedtek.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2014. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.