Az Albatros klub 498 104 Brestovec és Myjava között a Devánsky-viadukton
Sajnos ez lett az utolsó jobb képünk, mivel a késések nem szűntek: a személyvonatok miatt egy ütemmel később tudott Veselí nad Moravouból is indulni a menet, utána pedig a szlovák személyre kellett várnia, amelyik Vrbovcéba tartott. Myjavából már csak napnyugtakor tudott továbbindulni. Miava elég magasan fekszik (325 méteren), tőle nyugatra húzódik a Fehér-Kárpátok főgerince. Az alatt egy közel három kilométeres alagúton kelnek át a vonatok. Innen hosszú vonalkifejtésekkel halad tovább a pálya, több viadukttal, amelyek mind kő pillérekkel és acél felszerkezetekkel épültek, közülük a legnagyobb Myjava állomás másik felén található. A táj nem magashegységekre jellemző, de a nagy szintemelkedés miatt a tágas völgyekben is komoly műtárgyakra volt szükség, a vonatból lenyűgöző látvány nyílhatott az alant elterülő völgyekre. Az út utolsó szakaszát a Myjava-patak völgyében, hol a patak mellett, hol magasabban, az erdőben teszi meg a vonal, itt egészen a 11-es vonalunkra hasonlít. Elhalad a Csejtei vár romja alatt, ahol hajdan Csák Máté és Báthory Erzsébet is lakott (az utóbbi életét bemutató koprodukciós film egyes jeleneteit is Csejtén forgatták). Vágújhelyre délről van bekötve, de deltavágánnyal közvetlenül Pozsony felé is lehet továbbhaladni, ezen át közlekedett a nosztalgiavonat is.
Fotó: Takács Bence
Copyright 2005-2024. www.benbe.hu. Takács Bence vasúti fotó-gyűjteménye.