Tolatós tehervonat Tolmácson M44 501-gyel
Mozdonyok: Bzmot, M44, BVhmot, BDVmot, V63
|
Behavazott vonatok Pestszentlőrincen Triglav - Gőzmozdony COVID-vegyes Gőzmozdonnyal a Garam völgyében |
Mozdonyok: Bzmot, M44, BVhmot, BDVmot, V63
Címkék: 76, Tolmács, vicinális, borult, megszunt vasútvonal, motorkocsi, Bézé, nemmozdony, állomás, Romhány, Rétság, 75, tél, nyílt vonal, Diósjenő...
2007. november 25-27.
Az első Diósjenő-Romhány galériám címe az, hogy Romhány, utoljára. Aztán volt egy galéria egy különvonatos útról is. Ez még érthető lenne, de ha egy újabb galériát meglát az olvasó erről a vonalról, akkor csak arra gondolhat, hogy egy csodás megmenekülés tanúja. Ez a csoda még várat magára, mindenesetre egyelőre semmi végleges nem fog történni, és semmi végleges megtörténtét sem hagyják (ez a két tétel azt fedi, hogy egyrészt maradnak a tehervonatok, másrészt pont emiatt harmadik személyeknek sem tűrik el, hogy ellopják a síneket.) Semmiben sem lehetünk biztosak, de ez legalább politikaiból szakmaivá próbálja avatni a döntést. Ettől kezdve ugyanis nehezen lehet vasútgyűlölettel vádolni az egyébként többszörösen is hozzá nem értő szak-félminisztert (azért e kacifánt, mert a közlekedésügy mellett egy másik, súlyosabb államügy is nyomja vad magánéletű miniszterünket, akit ráadásul a cikk írásakor még egy pártelnökség értő kezekből elhappolása is álmatlanságra kárhoztat). Sőt, szak-félminiszterünk tanácsadóiról is kénytelen az ember elhinni, hogy kellő munkával képesek voltak gazdaságilag, racionálisan alátámasztani "tanácsaikat".
Érdemes azért meggondolni, hogy a szakértők a számításokat olyan adatokból végezték, amely adatokról nem csak azt tudjuk, hogy hibásak, de a hiba értékére felső becslést sem tudunk adni. Mivel a hibát százalékban fejezzük ki, így a matematika már azt nehézzé teszi, mikor a 0 mért utast kell összemérni a (természetesen tényleg kicsit) n számú utassal. Ez ugye végtelen százalékos hibát jelentene.
Ennél sokkal rosszabb, hogy rossz nyelvek szerint a Nyírvidéki Kisvasúton a jegyvizsgálók zsebredolgozása miatt (mert az utasforgalmat - bár vannak jobb módszerek - ezen szakértők a jegyeladásokból számították) akár tízszer annyian is utazhatnak, mint ahány utasról a minisztérium tud. Természetesen sok vonalon nem ez a helyzet, de azért érdemes elgondolkodni vezetőink és (a vezetők által összeválogatott) szakértők hozzáértésén.
Azért ilyen vitás dolog ez a temetés, mert még nem mindenki biztos benne, hogy halottról van szó. Élő dolgok eltemetését sokan ellenzik. Sokan ráadásul a mumifikálás mellett vannak, az esetenkénti múzeumi kiállítás pártján. Életében viszont még láthatjuk, és akinek kedve van, el is mehet, meg is nézheti. Ezt a vonalat érdemes, négy vonalszakaszán négyféle karakter, kis ékszerdobozok és lenyűgöző, nagy építmények fekszenek mellette.
Az albumot végiglapozva a fotókat sorrendben nézheted meg.
Copyright Takács Bence és társai, 2005-2023. A honlapon található fényképek felhasználási jogaival kapcsolatban l. az Impresszumot!